Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:16:45 GMT

اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۳۹۴۹

اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه موضوع تعمیق ساخت داخل است و در این راستا، اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تهیه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در خصوص چگونگی اجرای اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی گفت: در سطح عالی کشور، اتفاق نظر خوبی در خصوص ساخت داخل اتفاق افتاده است و از این فرصت باید برای صنعت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دو اقدام برای نیازمندی‌ها لازم است صورت بگیرد. اول نیاز دستگاه‌های مختلف به‌طور کامل جمع‌آوری شود و دوم از لیست کالاهای وارداتی، موارد مهم و مورد نیاز صنعت، مشخص شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حلقه‌های مفقود زنجیره تأمین شناسایی می‌شود و با راه‌اندازی "سامانه نیاز"، ارتباط سیستمی شکل خواهد گرفت.

زرندی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این موضوع باید پای کار بیایند و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند تا روند تولید دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های تحقیقاتی، علمی و دانشگاه‌ها است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: حدود ۲ میلیارد دلار واردات قطعات خودرو داریم و شرکت‌های خودروساز با برپایی نمایشگاهی، آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران و سازندگان داخلی اعلام کرده‌اند.

وی گفت: در بخش‌های دیگر صنعت نیز باید نمایشگاه‌هایی برگزار شود تا روند تولید داخل در قطعات وارداتی شکل بگیرد.

زرندی متذکر شد: به دنبال تولید هر قطعه و یا کالای وارداتی نیستیم بلکه باید قطعاتی را داخلی‌سازی کنیم که با کیفیت و قابلیت صادرات داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین مهدی ضیغمی اظهار داشت: طبق سیاستگذاری و برنامه های صورت گرفته، سامانه فروش خودروهای وارداتی از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: خودروهای وارداتی بر اساس استمرار سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس