Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاترینا فودر متخصص تغذیه، اشتباهات ساده‌ای که ممکن است هنگام صبحانه انجام شود را برشمرده است، این کارشناس غذای سوئیس گفته که چرا این غذاها را هرگز برای صبحانه نخورید – لیوان آب پرتقال را کنار بگذارید و یادداشت کنید.

stylight:

۱. ماست میوه ای

ماست صنعتی حاوی مقادیر زیادی قند پنهان است، به‌علاوه شکر در شیر معمولی که ۱۰ گرم در هر فنجان است، پنج تا شش قاشق چای خوری دیگر نیز اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که به سطح متعادل قند خون توجه می‌کنند، شکر اضافه شده غیر ضروری را حذف می‌کنند.

 

۲. گرانولای شکری

قند زیاد و مواد غذایی فرآوری شده، بلافاصله متخصصین تغذیه را عقب می‌نشاند. به‌عنوان مثال، چنین غلات آماده مصرفی، حاوی ۳۵ تا ۴۵ درصد قند است. علاوه بر این، ترد شدن این غلات اغلب با پخت و پز در روغن نامرغوب بدست می‌آید. در نهایت، برای اطمینان از ماندگاری در قفسه فروشگاه‌ها، از روغن مخصوص اصلاح شده (سخت شده) استفاده می‌شود. در ضمن، تمام چربی‌های موجود در محصول نهایی تغییر می‌کنند و / یا به شدت گرم می‌شوند - این روش‌ها هرگز با کیفیت بالا نیستند، بنابراین فقط کالری خالی را فراهم می‌کنند.

 

۳. آب میوه

نوشیدن نوشابه دقیقا اندازه یک لیوان آب‌میوه شکر وارد سیستم بدن می‌کند. در واقع آب میوه‌ها بمب‌های غیر ضروری و واقعی قند هستند. همه نیاز بدن به ویتامین توسط یک رژیم غذایی منحصر به فرد با مقدار زیادی از سبزیجات رنگارنگ، سالاد و میوه‌ها، به راحتی تامین می‌شود.

 

۴. اسموتی با مقدار زیادی میوه

Smoothies اغلب شامل مقدار بسیار زیادی میوه است، به‌طوری که آنها کنسانتره واقعی قند هستند. اگر قرار بود همه مواد تشکیل دهنده را بدون مخلوط کردن بخورید، این مقدار به سختی قابل خوردن بود. اما اگر می‌خواهید اسموتی سالمی درست کنید این نوشیدنی را  با مقدار کمی از میوه‌ها، سبزیجات و منابع پروتئین آماده کنید. همه چیز به ترکیب متعادل مرتبط است!

 

۵. CEREAL BARS

در تبلیغات، این اسنک‌ها همیشه به عنوان محصولی کاملا سالم و مقوی معرفی می‌شوند. با این حال، کسانی که ترکیبات محصولات را مطالعه می کنند، متوجه می‌شوند که محتوای قند بسیار زیاد است و محتوای کل گندم بسیار ناچیز است. و اگر نمی‌خواهید سطح قند خون به شدت بالا و پایین شود، باید از مصرف این محصولات اجتناب کنید.

 

۶. نان سفید با مارگارین و سوسیس

"نان گندم کامل شما را به مدت طولانی تر از نان سفید سیر می‌کند و فیبر نیز هضم خوبی را انجام می‌دهد. مارگارین یک محصول بسیار فرآوری شده است، روغن آفتابگردان که معمولا به عنوان یک پایه عمل می‌کند، دارای ترکیب نامطلوب اسید چرب است و روغن‌های امگا ۳ باعث افزایش واکنش‌های التهابی بدن می‌شوند. سوسیس پروتئین کم و چربی زیاد دارد. تا جد ممکن این محصولات را از صبحانه خود حذف کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه، گفت: کلینیک دیابت کرمانشاه با وجود درخواست‌های متعدد به دانشگاه علوم پزشکی استان، کارشناس تغذیه ندارد. - اخبار استانها -

 مهرعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در پاسخ به انتقادات مطرح شده در زمینه نوبت‌دهی کلینیک دیابت کرمانشاه، اظهار داشت: مشکل موجود در زمینه نوبت‌دهی کلینیک دیابت مربوط به کلینیک نیست، بلکه بیماران تمایل دارند تنها توسط یک پزشک خاص ویزیت شوند که امکان نوبت‌دهی به همه بیماران برای یک پزشک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کلینیک دیابت کرمانشاه از ساعت 8:30 تا 12:30 هر روز فعالیت دارد، اما زمان حضور متخصصان متفاوت است، عنوان کرد: در این کلینیک هر روز متخصص حضور دارد، اما بیماران اصرار دارند توسط یک متخصص خاص معاینه شوند.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه، گفت: بیشتر بیماران توان پرداخت حق ویزیت پزشکان را ندارند و به کلینیک مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه تعرفه ویزیت کلینیک‌های وابسته به دانشگاه پایین است، چنانچه تعادلی بین این تعرفه‌ها و تعرفه‌های مطب‌های خصوصی ایجاد شود تعداد مراجعات نیز متناسب با شرایط خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: برخی بیماران به دلیل نتیجه آزمایش و معاینه باید چند بار در هفته ویزیت شوند و همین موضوع یکی دیگر از دلایل پشت نوبت ماندن در سیستم نوبت‌دهی است.  

وی افزود: هر چند معاینه بیماران جدید و خاص در اولویت قرار دارند، اما تمام بیمارانی که به کلینیک مراجعه می‌کنند توسط پزشکان معاینه خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه با بیان اینکه در این کلینیک متخصص داخلی، فوق تخصص و پزشک عمومی حضور دارد، بیان کرد: باید حداقل یک متخصص تغذیه برای ارائه مشاوره به بیماران در کلینیک حضور داشته باشد، اما با وجود اینکه از 6 ماه گذشته درخواست داده شده این کلینیک هنوز کارشناس تغذیه ندارد.

رحیمی عنوان کرد: در این کلینیک خدمات پرستاری و سنجش فشار خون، قد و وزن به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما در این مرکز انسولین یا داروی دیگری در اختیار بیمار قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: به طور معمول بخش اندکی از بیماران نیاز به ویزیت توسط متخصص را دارند، اما با توجه به سیستم بهداشت و درمان و عدم استقبال از سیستم ارجاع، عمده بیماران از همان ابتدا به متخصص مراجعه می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

در روزهای اخیر، از طریق پیام‌های مردمی به خبرگزاری تسنیم، در رابطه با مشکلات نوبت‌دهی اینترنتی کلینیک دیابت کرمانشاه پیام‌هایی دریافت شده که نشان می‌دهد برخی بیماران مدت‌ها موفق به دریافت نوبت نشده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • عوارض مصرف زیاد پنیر