Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی با ورود فارغ‌التحصیلان حقوق امکان‌پذیر است، گفت: هدف از اصلاح قانون آئین دادرسی، کاهش پروسه دادرسی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت، محمد کاظمی در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ خردادماه) قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: ابتدای جلسه انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم برگزار شد که تمامی اعضا با رأی نمایندگان ابقا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه جلسه طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری در دستور کار کمیسیون قرار گرفت، افزود: قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص مباحث وکالت، بازرسی مشهود و دوره‌ای در ایست‌های بازرسی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته است.

کاظمی همچنین توضیح داد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز دستور کار بعدی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود واز همین رو با این اصلاحات تحولی در بحث تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هدف از اصلاح قانون آئین دادرسی، کاهش دادرسی و یک مرحله‌ای کردن، برخی از مواد جزئی است تا نیازی به تجدید نظرخواهی نباشد و در همان مرحله اول قطعی شود. به عنوان مثال در باب رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت که در هیئت رسیدگی به تخلفات رخ می‌دهد را یک مرحله‌ای کرده تا نیازی به رسیدگی در شعب بدوی دیوان و تجدید نظر نباشد.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی با ورود فارغ‌التحصیلان حقوق

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:در طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری به دیوان اجازه داده شده تا از فارغ‌التحصیلان حقوق عمومی به عنوان قاضی استفاده کنند، بنابراین بی تردید این موضع می‌تواند زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش داده و تسهیل در کار صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد کاظمی کمیسیون قضایی و حقوقی عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش

به گزارش صدای ایران از ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امشب در نشستی با کارکنان، طلاب و اصحاب رسانه، با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران با ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه خواهران نظارت و ارزیابی بر انجام فعالیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی است که در استان‌ها به این مهم پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، بیان کرد: مقرر شد در سال ۱۴۱۴ به یک افق در حوزه خواهران دست پیدا کنیم تا به نوعی بانوان اقدامات خودشان را بتوانند عملی کنند.

فاضل از برنامه‌های مهم سفر به مازندران را پیگیری توسعه آموزش عالی در استان و ارتقای برخی مدارس از سطح ۲ به سطح ۳ دانست و گفت: سالانه حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه‌های علمیه ثبت نام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی اظهار کرد: لشکر ۷ هزاره سفیران رضوان در ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه فعالیت دارند که بصورت چهره به چهره اقدام به تبلیغ می‌کنند، امسال از اول اردیبهشت ثبت نام حوزه‌های علمیه شروع شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر طلبه خواهر در سطوح ۱ تا ۳ ثبت نام صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها جهت احداث سایت اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفته است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ عملی شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان حوزوی در گذشته از دغدغه مدیریت مرکز حوزه علمیه نبوده است لذا جهت بکارگیری فارغ التحصیلان حوزوی در دستگاه‌های اداری پیگیری‌های لازم صورت گرفته است، یادآور شد: آموزش مشترک فارغ التحصیلان حوزه و مرکز قضا در قم آغاز شده و توافقات خوبی با معاونت آموزش قوه قضاییه صورت گرفته است.

فاضل گفت: در حال حاضر با نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش وارد گفتگو شدیم تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه با شرکت در آزمون بتوانند جذب این نهاد شوند.

دیگر خبرها

  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور