Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@10:58:03 GMT

ارتباط خبرفوری با پرونده شاندیز یک دروغ بزرگ است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۴۶۴۶

مدیرمسئول خبرفوری گفت: شایعات منتشر شده درباره ارتباط کانال خبرفوری به پرونده پدیده شاندیز یک دروغ بزرگ است که با هدف تضعیف موثرترین کانال تلگرامی ایران و ایجاد انحراف در دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدزاده خبرفوری را یک رسانه مستقل دانست که بدون هرگونه وابستگی اقتصادی و سیاسی با تکیه بر تخصص جمعی از فعالان حوزه رسانه کار خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه مجموعه خبرفوری در تمام بستر‌های رسانه‌ای خود برای بیش از ۱۰میلیون مخاطب خوراک خبری تامین می‌کند و وابسته به جایی نیست در واکنش به انتشار شایعات اخیر درباره مالکیت خبرفوری، توضیح داد: برخلاف شایعات منتشر شده، آقای احسان محسنی ثانی که از متهمان پرونده پدیده هستند، نه مالک و نه صاحب امتیاز کانال خبرفوری به حساب می‌آیند و وابستگی اقتصادی خبرفوری به مجموعه پدیده، دروغ محض است.

فاطمه محمدزاده، صاحب امتیاز و مدیرمسئول خبرفوری یادآور شد: ادعای عجیب استفاده از کانال خبرفوری برای فروش سهام پدیده و یا اعطای سهام به این کانال به دلیل تبلیغات، درحالی منتشر شده که در دی ماه سال ۱۳۹۳ بنابر حکم دادستانی، دفاتر پدیده پلمب شده و هرگونه خرید، فروش و واگذاری سهام این مجموعه ممنوع شد. در آن زمان اصلا تلگرام قابلیت ایجاد کانال را نداشت و ۱۰ ماه بعد در ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ کانال خبرفوری شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد؛ بنابراین از نظر منطقی امکان ندارد این کانال بتواند نقشی در خرید و فروش سهام پدیده ایفا کرده باشد.

وی با یادآوری نقش خبرفوری در انتشار اخبار تجمعات مردمی سهام داران پدیده و پیگیری مطالبات مردم در این پرونده، گفت: برخلاف بسیاری از رسانه‌هایی که هر روز تبلیغات پدیده را به چاپ رسانده و درقبال پیگیری مطالبات مردم سکوت کردند، خبرفوری از ابتدای فعالیت خود چشم بر مطالبات مردم در این پرونده نبست و تا امروز که دادگاه این شرکت درحال برگزاری است، صد‌ها خبر برای پیگیری مطالبات مردم منتشر کرده است.

فاطمه محمدزاده از دستگاه قضایی خواست تا با پیگیری انگیزه شایعه پراکنان درباره خبرفوری، مقابل جریانی که می‌خواهد مسیر دادگاه را به انحراف کشیده و مطالبات واقعی زیان دیدگان را قربانی منافع سیاسی و اغراض شخصی برخی افراد کند، بایستد.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول خبرفوری تصریح کرد: ما به عنوان یک رسانه مستقل که همواره بر شفافیت و مقابله با فساد تاکید داشته ایم و برای همین امروز با موج تخریبی جریانات خاص روبرو شده ایم، از دستگاه قضایی می‌خواهیم که برای روشن سازی افکارعمومی، فهرستی از همه رسانه‌هایی که تبلیغات پدیده را منتشر کرده اند را اعلام کرده و به مردم توضیح دهد که کدام رسانه‌ها از محل فروش سهام پدیده به سود هنگفت دست یافته اند.

وی خاطرنشان ساخت: به میلیون‌ها مخاطب خود اطمینان می‌دهیم که خبرفوری همان طور که بار‌ها تاکید کرده است، یک رسانه مستقل و غیروابسته است و بدون هراس از موج تخریب، پرونده‌های فساد را با جدیت پیگیری کرده و اسیر جریانات مشکوکی که به دلیل دفاع از مهره‌های اصلی پرونده‌های فساد، این پرونده‌ها را به حاشیه می‌برند، نخواهد شد.

محمدزاده در پایان با تاکید بر اینکه خبرفوری تنها رسانه‌ای است که با همین نام از وزارت ارشاد مجوز گرفته و برند خبرفوری را نیز به نام خود ثبت کرده است، اظهارداشت: براساس قوانین، هیچ رسانه‌ای با نام مشابه رسانه دیگر امکان فعالیت ندارد، اما شاهد هستیم که درحال حاضر برخی کانال‌ها با استفاده از اعتبار نام خبرفوری، به فعالیت مشغول هستند و در این راستا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم جلوی کانال‌هایی که با سوءاستفاده از نام خبرفوری اقدام به کلاهبرداری و فعالیت تخریبی در فضای مجازی می‌کنند را بگیرند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل ز تسنیم، برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله جروزالم پست و برخی از رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال در خبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست، توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌‌کنند!
 
پیگیری خبرنگار تسنیم از منابع مطلع حاکیست که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

خبر رسانه اسرائیلی و تصویر پیج اینستاگرام رامین یکتاپرست در دویچه وله

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکیست که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.
 
رسانه‌های اسرائیلی و بویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.
 
خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.
 
گفتنی است؛ بر اساس گزارشی که دویچه وله به نقل از جروزالم پست منتشر کرده، "اسرائیل یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در خاک ایران کشته است". سایر رسانه‌ها نام این فرد را "رامین یکتاپرست" عنوان کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • پست برکناری خطیر در کانال استقلال، منتشر و پاک شد!
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون