Web Analytics Made Easy - Statcounter

در محافل سیاسی ژاپن این امکان مطرح است که آبه روحانی را به عنوان میهمان به اجلاس رهبران گروه ۲۰ که در اوایل تیر در ژاپن برگزار می‌شود، دعوت کند.

به گزارش مشرق، ظرف روزهای آینده تهران کانون مذاکرات فشرده‌ای برای کاهش مناقشه میان ایران و ایالات متحده است. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه (۲۰ خرداد) در تهران با مقامات ایران مذاکره خواهد کرد و دو روز بعد هم شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن ماموریت مشابهی را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ورود «آخرین سامورایی» به میدان میانجیگری

به گزارش «انتخاب» به نقل از دویچه وله، سئوالی که در محافل دیپلماتیک مطرح است این است که این تلاش‌ها تا چه حد امکان موفقیت دارند و موانع پیش روی ماس و شینزو آبه برای یک میانجگیری ثمربخش کدامند.

در محافل سیاسی ژاپن این امکان مطرح است که آبه برای ایجاد فضایی آرام‌تر برای گفت‌وگو و مذاکره میان دو طرف حسن روحانی را به عنوان میهمان به اجلاس رهبران گروه ۲۰ که در اوایل تیر در ژاپن برگزار می‌شود، دعوت کند یا اگر این کار هم به هر دلیل ممکن نشد، با انتقال نقطه‌نظرات تهران به ترامپ در اجلاس یادشده همچنان به تلاش برای جستجوی مشترکات حداقل برای آوردن دو طرف به پای میز مذاکره ادامه دهد، تا کانال‌های ارتباط همچنان باز بماند و شرایط به سوی وضعیتی وخیم‌تر سوق نیابد.

در مجموع حاصل مذاکرات ماس و آبه در تهران شاید بیش از همه تلاش برای ممانعت از بالاگرفتن تنش میان ایران و آمریکا و نه حل بحران باشد، چرا که همان طور که اشاره شد با توجه به تفاوت شدید دیدگاه‌ها میان تهران و واشنیگتن در باره شرایط و نتیجه مذاکره، آمدن آنها به پای میز مذاکره (هنوز) امر ممکنی نیست.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آمریکا تهران روحانی ژاپن شینزو آبه میانجیگری هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران

فدراسیون فوتبال قصد دارد مذاکراتی با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال با این کشور انجام دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از 40 روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران