Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@05:03:27 GMT

تاکید برنی سندرز بر مخالفت با جنگ طلبی‌های ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۵۰۶۵

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره مخالفت با جنگ طلبی‌های دولت آمریکا گفت: من نه تنها در مخالفت با جنگ عراق رای دادم بلکه نهایت تلاش خود را کردم تا مطمئن شوم که آمریکا به عراق حمله نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من با گفته‌های دیک چنی موافق نبودم و آن‌ها را قبول نداشتم، من گفته‌های جان بولتون را قبول نداشتم، من گفته‌های دولت بوش را قبول نداشتم. من معتقدم بودم که آن‌ها دروغ می‌گویند و اگر به سابقه رای دادن من نگاه کنید و به سخنرانی‌های من در صحن مجلس نمایندگان توجه کنید متوجه می‌شوید من مخالفت کرده بودم.

برنی سندز گفت: من نه تنها با جنگ عراق مخالفت کردم بلکه افتخار می‌کنم که در مجلس سنا به همراه دیگر سناتور‌ها پیشتاز تلاش برای پایان دادن موفقیت آمیز به مشارکت آمریکا در جنگ وحشتناک یمن بودم، جنگی که باعث شده است بدترین فاجعه انسانی در جهان شکل بگیرد.

برنی سندرز افزود: من نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا مطمئن شوم که ترامپ یا جان بولتون یا دولت ترامپ ما را وارد جنگ با ایران نمی‌کنند که به نظر من این جنگ، حتی بدتر از جنگ عراق خواهد بود.

مجری گفت: شما به ایران اشاره کردید. شما در رقابت‌های انتخاباتی در این باره زیاد صحبت می‌کنید. شما بار‌ها مخالفت خود را با جنگ‌های عراق و افغانستان بیان کردید. هم اکنون آمریکا هزاران نظامی خود را در خاورمیانه دارد. اگر شما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوید، این نظامیان چقدر سریع به کشور بازخواهند گشت؟

برنی سندز در پاسخ گفت: در اسرع وقت که ممکن باشد. اکنون در وضعیتی هستیم که من نمی‌خواهم شاهدش باشم. ما درگیر جنگ دائمی در این منطقه هستیم. ما در جنگ افغانستان بودیم که طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکاست. جنگ عراق یک فاجعه بود. وظیفه رئیس‌جمهور آمریکا این نیست که از عربستان سعودی جانبداری کند. عربستان سعودی یک رژیم استبدادی، خودکامه و آدم‌کش است. آن‌ها دوستان ما نیستند. آن‌ها در هیچ ارزشی با ما اشتراک ندارند. نقش آمریکا این نیست که از عربستان سعودی حمایت و جانبداری کند بلکه نقش آمریکا این است که عربستان سعودی و ایران را دور هم جمع کند و کمک کند تا توافقنامه دیپلماتیک بدست آید! من نمی‌خواهم شاهد جنگ دائمی در این منطقه باشم طوری که فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌های ما همچنان در این منطقه در جنگ باشند و ما نیز تریلیون‌ها دلار در منطقه خرج کنیم درحالیکه باید این پول در داخل آمریکا خرج شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ دولت آمریکا جنگ عراق عراق دیک چنی سنا یمن ایران افغانستان خاورمیانه جنگ جنگ عراق دولت آمریکا سنا یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور