Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه 7 هزار هکتار باغات چای رها شده در کشور وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 20 درصد تولید چای کشور افزایش یابد. به گزارش بلاغ، امسال تولید چای کشور به دلیل تغییر در سیاست‌های خرید و حمایت از کشاورزان تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگویی گفت: تاکنون 5300 تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده و 83 میلیارد تومان پول آن نقداً پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته جهانساز هنوز 70 میلیارد تومان چای‌کاران گیلان و مازندران مطالبه دارند که به زودی پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 3275 تومان و برگ سبز درجه 1849 تومان از چای کاران خریداری می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که امسال 100 الی 120 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شود که نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی خواهد داشت.

به گفته جهانساز، حجم برگ سبزی که تاکنون خریداری شده نسبت به مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

سالانه در کشور 100 هزار تن چای خشک مصرف می‌شود که 25 هزار تن در داخل کشور تولید و حدود 75 هزار تن وارد می‌شود. طی سال‌های گذشته سیاست‌های نادرست واردات، تعیین نامناسب نرخ‌های تضمینی وعدم حمایت از چای‌کاران باعث شده وابستگی کشور به واردات چای بیشتر شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود 6 الی 7 هزار هکتار از مزارع چای کشور رها شده است، گفت: تمام برنامه‌های این سازمان احیای دوباره مزارع چای رها شده است که در این صورت و با انجام اقدامات به‌زراعی و به‌نژادی می‌توان تا 50 درصد نیاز کشور به چای را در داخل تأمین کرد.

وی در پاسخ به اینکه سطح زیر کشت فعلی چقدر است، گفت: حدود 30 هزار هکتار باغات چای در کشور وجود دارد که 25 هزار هکتار آن بهره‌برداری می‌شود.

جهانساز در پاسخ به اینکه چرا به رغم مشکلاتی که چای‌کاران در گذشته داشتند نوع کشت خود را تغییر نداده‌اند، گفت: معمولاً باغات چای در زمین‌های شیب‌دار احداث می‌شود که امکان جایگزینی زراعت‌های دیگر وجود ندارد.

رئیس سازمان چای کشور درآمد ناخالص چای‌کاران از هر هکتار زمین را حدود 15 تا 16 میلیون تومان عنوان کرد که با کسر هزینه‌ها، هر کشاورز چای‌کار از یک هکتار زمین 5 الی 6 میلیون تومان سود دارد.

به گفته وی، در حال حاضر باغات چای‌کار در شرایط دیم که میانگین بارش آنها حدود 1200 میلی‌متر است به عمل می‌آید.

از جهانساز سؤال شد که آیا امکان توسعه کشت در استان‌های دیگر وجود دارد، گفت: در حال حاضر چای تنها در استان‌‌های مازندران و گیلان به عمل می‌آید و امکان توسعه آنها در استان‌های دیگر به دلیل محدودیت‌های آبی، دمایی و شرایط اقلیمی تقریباً وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت