Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر گفت با وجود آنکه اقتصاد ایران از فشار سنگینی رنج می‌برد اما تهران 40 سال است که با تحریم‌ها زندگی کرده است.به گزارش بلاغ،«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه گفت که اقتصاد ایران از فشار سنگینی رنج می‌برد اما تهران 40 سال است که با تحریم‌ها زندگی کرده است.

وی در ادامه گفت که دوحه در حال مذاکره با تهران و واشنگتن در راستای پایان به تنش‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه قطر گفت که به سیاست ‌آمریکا در قبال ایران احترام می‌گذاریم اما ما ارزیابی‌های خاص خود در این باره داریم.

محمد بن عبدالرحمن درباره طرح صلح پیشنهادی آمریکا میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت که دوحه از هرگونه طرحی که فلسطینیان آن را بپذیرند  حمایت خواهد کرد و قطر معتقد است که هیچ کشوری در جهان عرب نمی‌تواند طرحی را که به فلسطینیان تحمیل می‌شود بپذیرد.

وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر هیچگونه ارتباطی میان فلسطینیان و آمریکایی‌ها وجود ندارد و برای رسیدن به یک راه حل عادلانه می‌بایست فلسطینی‌ها را مشارکت دهیم.

وزیر امور خارجه قطر اضافه کرد که رد شدن طرح صلح آمریکا توسط هر یک از طرف‌ها به معنای آن است که غیر عادلانه و غیر واقعی است.

دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ماه‌هاست که قرار است از طرح خود برای سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی رونمایی کند، اما این رونمایی هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است. گفته می‌شود ناکامی اخیر «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، احتمالا بار دیگر انتشار این طرح را به تعویق بیندازد.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، این طرح قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به صهیونیست‌ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه

از بامداد امروز تاکنون ۲۷ فلسطینی در حمله به منازلی در مرکز و جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند. بر اساس این گزارش، ۱۰ نفر از این شهدا، کودکان هستند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز امروز جدیدترین آمار شهدا و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۳۲ نفر شهید و ۶۹ نفر نیز مجروح شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی