Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، برزین ضرغامی گفت: اعتقاد داریم که نزدیک به ۱۰۰ بنای تاریخی می‌توان در لایه‌های درونی این محدوده شناسایی کرد. برخی از این بناها اکنون به صورت متروکه رها شده اند و مالکان به دنبال تخریب و نوسازی آن هستند به این دلیل که بسیاری از این بناها هنوز در فهرست آثار میراثی شهر تهران به ثبت نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های مشترک سازمان زیبا سازی، اداره کل میراث فرهنگی تهران و شهرداری منطقه ۱۱ برای حفظ این بناهای تاریخی بیان کرد: برای حفظ این آثار ارزشمند در این محدوده در گام نخست کارشناسان مستقر در دفتر کار اجرای پروژه پیرایش خیابان انقلاب در حال به روز کردن اطلاعات در خصوص بناهای واجد ارزش تاریخی و معماری واقع در این محدوده هستند. همچنین در حال شناسایی و مذاکره با مالکان این املاک هستیم تا آنها را ترغیب به مرمت و احیای این بناها کنیم.

به اعتقاد ضرغامی، پلاک‌های ارزشمند تاریخی و معماری سرمایه‌های فرهنگی طرح پهنه فرهنگ و هنر رودکی هستند و حفظ این بناها باعث خواهد شد تا ارزش فرهنگی این محدوده به مراتب بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی این بناهای تاریخی به این نتیجه رسیده ایم که برای عملیاتی شدن طرح پهنه رودکی راه را به درستی انتخاب کرده ایم، یادآور شد: در واقع تبدیل پروژه فرهنگ و هنر رودکی به پهنه این امکان فراهم شد تا برای تبدیل این محدوده به یک پهنه بزرگ فرهنگی از وجود پلاک‌های ارزشمند بهترین استفاده را ببریم. به همین منظور یکی از ماموریت‌هایی که برای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تعریف شد، این بود که مطالعاتی را در خصوص اجرای طرح فرهنگی احیای بناهای ارزشمند این محدوده انجام دهد.

کد خبر 4636316

منبع: مهر

کلیدواژه: برزین ضرغامی معماری و شهرسازی بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛   رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان با اشاره به پایش کامل بافت تاریخی زواره از سیل اخیر گفت: با ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به استان اصفهان، شهرستان اردستان بارش فراوانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که میزان بارش در زواره در کمتر از یک روز به ۲۷ میلی‌متر رسید
نرگس بهشاد ادامه داد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی زواره، این حجم سنگین بارندگی در کوچه‌ها و معابر زواره روان و باعث وقوع سیل و آب‌گرفتگی در بخش‌هایی از این شهر شد.


به گفته وی بررسی‌ها حاکی است تنها دو مورد تخریب در بافت تاریخی زواره اتفاق افتاد که خوشبختانه این خانه‌ها بدون ارزش تاریخی بوده است.
بارندگی روز گذشته باعث شده دریاچه وسیعی در کویر دق سرخ زواره تشکیل شده است.
شهر زواره با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان قرار دارد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره