Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:02:50 GMT

فضای مجازی بستر اصلی شکل‌گیری تمدن آینده بشر است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۶۰۸۱

فضای مجازی بستر اصلی شکل‌گیری تمدن آینده بشر است

خراسانی زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حال شکل دادن به یک تمدن نوین اسلامی در عالم است، گفت: فضای مجازی بستر اصلی شکل‌گیری تمدن آینده بشر است که دیگر مرز جغرافیایی ندارد و همه بشریت در آن نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد خراسانی زاده» شامگاه (19 خرداد) در دیدار فعالان فضای مجازی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با موضوع «نقش فعالان فضای مجازی در گام دوم انقلاب» اظهار کرد: خراسان جنوبی شاید به لحاظ جغرافیایی از استان‌های گرم و خشک و به لحاظ اقتصادی از استان های محروم و از لحاظ تعداد نفر از استان‌های کم جمعیت باشد اما وقتی وارد عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شویم می‌بینیم که ظرفیت بالای انسانی در این استان موج می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور استان های سازمان فضای مجازی سراج گفت: فعالان فرهنگی خراسان‌جنوبی با مردم استان فاصله ندارند و ارتباط نزدیکی بین آنان مشاهده می‌شود در حالی که در بسیاری از کلان شهرها فعالان فضای مجازی با مردم فاصله زیادی دارند و این یک معضل است.

 

خراسانی زاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه نکته است که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است که معنای این نکات انتظار فعالانه می‌شود.

 

وی به معنای انتظار منفعلانه و فعالانه اشاره و تبیین کرد: در حال حاضر یک انتظار منفعلانه داریم به این معنا که مجموعه‌های گمراهی مثل انجمن حجتیه برای ما ترسیم کردند که بنشینیم تا اتفاقی بیفتد و دست روی دست بگذاریم تا امام زمان (عج) بیایند اما در رویکرد و انتظار فعالانه باید همه شرایط لازم برای یک حکومت جهانی که در روایات اسلامی به ما وعده داده شده و خصوصیاتش برای ما مشخص است را فراهم کنیم تا حضرت حجت (عج) تشریف بیاورند و این حکومت جهانی را اداره و دولت کریمه را ایجاد کنند.

 

معاون امور استان های سازمان فضای مجازی سراج با بیان اینکه پدیده انقلاب اسلامی یک آرزوی دیرینه پیامبران و صالحان عالم بوده تا حکومت الله را محقق کنند بسیار با اهمیت است، ادامه داد: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد که متاسفانه بعضی از دوستان ناآگاه، فضای مجازی را یک پدیده کثیف می‌دانند که نباید وارد آن شد!

 

خراسانی زاده با تاکید بر اینکه پدیده انقلاب اسلامی و فضای مجازی در حوزه تمدن سازی اشتراکات جدی با هم دارند، بیان کرد: آرمان انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است و فضای مجازی هم بستر تمدن ساز دوران آخرالزمان است.

 

به گفته وی در بهمن ماه سال 1396 معظم مقام معظم رهبری در جمع شورای عالی فضای مجازی فرمودند: فضای مجازی امروز به یک بستر تمدن سازی تبدیل شده است.

 

معاون امور استان های سازمان فضای مجازی سراج گفت: فضای مجازی بستر اصلی شکل گیری تمدن آینده بشر است که دیگر مرز جغرافیایی ندارد و همه بشریت در آن نقش آفرین هستند.

 

خراسانی زاده افزود: انقلاب اسلامی هم در حال شکل دادن به یک تمدن نوین اسلامی در عالم است لذا فضای مجازی با این نگاه به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت پیدا می کند.

 

وی بیان داشت: ما برای تمدن نوین اسلامی در فضای مجازی تکلیف داریم و باید برای هر دقیقه فعالیت در این فضا جواب دهیم.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر نماز جمعه عید سعید فطر مقام معظم رهبری مسکن سبک زندگی اسلامی گام دوم انقلاب دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تمدن سازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد