Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:47:42 GMT

کاهش نرخ رسمی پوند و یورو/قیمت ۱۵ واحد پولی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۶۷۱۷

کاهش نرخ رسمی پوند و یورو/قیمت ۱۵ واحد پولی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه بیستم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۸۲ ریال کاهش ۵۳ هزار و ۴۲۶ ریال و هر یورو نیز با ۱۱۱ ریال کاهش ۴۷ هزار و ۵۱۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۰۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۶۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۶۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۶۳ ریال، روپیه هند ۶۰۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۷۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۸ هزار و ۳۳۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۷۲۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۶۴۱ ریال قیمت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۸۷۷ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۸۰۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۱۸۴ ریال، روبل روسیه ۶۴۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۲۹۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۷۵۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۹۳۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۹۲ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۶۳۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۱۳۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۹۰۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۴۸۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۶۲ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۸۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۱۲۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۷۰۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

کد خبر 4636707 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت یورو بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است

براساس مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی، نرخ ارز که در روزهای اخیر و پس نوسانات هیجانی، یک روند کاهشی را در پیش گرفته بود با اندکی نوسان نسبت به روز گذشته، معامله شد. همچنین بررسی ها از بازار نشانگر این است که تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است تا خرید آن.

به گزارش ایسنا، نرخ ارز در بازار غیر رسمی در معاملات امروز(چهارشنبه) در قیاس با میانگین روز گذشته با مقداری نوسان افزایشی آغاز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی، تا لحظه تنظیم گزارش دلار با نرخ ۶۲ هزار تومان فروخته و با نرخ ۶۱ هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو نیز در بازار غیر رسمی با قیمت ۶۷ هزار تومان به فروش رسید و با نرخ ۶۶ هزار خریداری شد.   

نرخ ارز در بازار غیر رسمی در لحظه مشاهدات میدانی از بازار در حالی است که صبح امروز دلار تا مبلغ ۶۳ هزار تومان پیش رفت و در نهایت با کاهش ۱۰۰۰ تومانی با نرخ ۶۲ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیز اسکناس دلار در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو با مبلغ ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و درهم نیز با قیمت ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله و به فروش رسید. علاوه بر این در این مرکز، ‌ دلار حواله‌ای با مبلغ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان و همچنین حواله درهم با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامل و خریداری شد.

صرافان: احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است

بر اساس مشاهدات بازار چهارراه استانبول امروز بیشتر فعالان و دلالان ارزی در بازار تمایل به فروش ارز داشتند تا خرید آن، البته برخی از صرافی‌ها در این میان معتقد بودند که تزریق درهم امارات در بازار موجب شده اکثر بازارهای غیر رسمی این روزها فروشنده شوند؛ چراکه احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است.

همچنین گفتنی است؛ اخیرا اجلاسی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک مرکزی عربستان در ریاض برگزار شده که مقامات اقتصادی ایران نیز در آن حضور یافتند. در این راستا روز گذشته محسن کریمی - معاون بین‌الملل بانک مرکزی - که در این سفر حضور دارد، اعلام کرد: در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو شود. در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده صورت پذیرفته است که درآینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

یادآور می شود؛ پس از تعطیلات نوروزی امسال با توجه به وقوع تحولات سیاسی بازار ارز ملتهب و نوسانی شد و در مقطعی تا کانال ۷۰ هزار تومان هم پیش رفت، اما با اقدامات  انجام شده و همچنین فروکش کردن التهابات و نبود متقاضی برای خرید در بازار غیر رسمی، نرخ دلار کاهش ۱۰ هزار تومانی تجربه کرد و روند کاهشی در پیش گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳