Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:09:09 GMT

احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۶۷۴۸

احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا

با تشدید اختلافات بین ایتالیا و سایر اعضای یورو، برخی منابع از بررسی امکان معرفی ارز موازی یورو توسط این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال اکونومیک، مساله بحران ایتالیا بر خلاف یونان واسپانیا به یک راهکار مسالمت آمیز نرسیده است و اختلاف شدید بین ایتالیا با سایر اعضای منطقه یورو و به ویژه آلمان و فرانسه باعث شده است تا این دو کشور ایتالیا را به جریمه تهدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اروپا ماه گذشته و با فشار فرانسه و آلمان، ایتالیا را به جریمه سه میلیارد یورویی در صورت رعایت نکردن قوانین بودجه‌ای اتحادیه اروپا تهدید کرد.

متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا که نماینده حزب راست افراطی در دولت ائتلافی این کشور نیز هست در مصاحبه‌ای وعده داد تمام انرژی خود را برای مقابله با آنچه که وی آن را قوانین ناعادلانه اروپایی خواند به کار خواهد بست. وی که حزبش ۴۰ درصد کرسی‌های ایتالیا در مجلس اروپا را به دست آورده است به رهبران اروپایی گفت کشور را به زانو در نخواهد آورد.

کلاودیا بورگی، رئیس کمیته بودجه مجلس ایتالیا با تهدیدآمیز دانستن لحن مقامات اروپا گفت: ما یونان نیستیم. تعهد زیادی به بودجه اروپایی داریم و مازاد بودجه و تجارت داریم ما از هیچکس هیچ چیزی نیاز نداریم و وضعمان از فرانسه بهتر است.

اخبار برنامه‌ریزی ایتالیا برای راه اندازی ارز موازی یورو واکنش زیادی را در بین اروپایی‌ها بر انگیخته است. بانک مرکزی آلمان نسبت به تضعیف شدید یورو در صورت ترک این منطقه توسط ایتالیا هشدار داده است. دولت ائتلافی ایتالیا اخیراً پیش نویسی برای فراهم شدن مقدمات لازم برای ایجاد ارز موازی یورو را به مجلس ایتالیا فرستاده است. برخی از مقامات افراطی ایتالیا حتی این را نیز کافی ندانسته و خواهان خروج کامل ایتالیا از یورو هستند.

صندوق بین المللی پول به ایتالیا هشدار داده است که راه اندازی ارز مجزا از یورو و چاپ بی حساب پول می‌تواند باعث شود بدهی ایتالیابه سرعت از یک تریلیون یورو نیز عبور کند. آلمان که ۴۸۱ میلیارد دلار به ایتالیا منابع مالی قرض داده است به شدت از تقاضای اخیر ایتالیا برای بخشش بدهی‌هایش خشمگین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیرو‌های مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالا‌های اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی‌ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اشاره فرناندز به احتمال جدایی‌اش از منچستریونایتد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است