Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:33:20 GMT

چین سایتواشنگتن پستوگاردین را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۷۲۸۷

چین سایتواشنگتن پستوگاردین را مسدود کرد

دولت چین در ادامه سیاست های فیلترینگ، دسترسی کاربران به پایگاه خبری (واشنگتن پست و گاردین) را نیز مسدود کرد. بیتا میرعظیمی

دولت چین در راستای محدودسازی فضای مجازی با هدف مقابله با دشمنان جهانی و تشویق کاربران به استفاده از سایت های داخلی، بار دیگر دست بر دگمه فیلترینگ گذاشته و دو پایگاه خبری  (واشنگتن پست و گاردین) را مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این دو سایت اینترنتی جزء آخرین سایت های معتبر انگلیسی زبان در این کشور بود که مردم بدون فیلترشکن به ان دسترسی داشتند.

پکن هنوز در خصوص این موضوع اظهار نظری نکرده است اما کارشناسان پیش بینی می کنند این تصمیم در ارتباط با سی‌امین سالگرد سرکوب خونین تظاهرات طرفداران دموکراسی در میدان تیان‌آنمن در 4 ژوئن 1989 از سوی مقامات چین اتخاذ شده است.

این اولین بار نیست که کاربران چینی از دسترسی اینترنتی به رسانه های خارجی محروم می شوند. چرا پیشتر دولت چین رسانه هایی نظیر نیویورک تایمز، رویترز،بلومبرگ، تایم، بی بی سی و وال استریت ژورنال را مسدود کرده بود. اما فیلترینگ در بزرگترین کشور پرجمعیت آسیایی تنها به مسدودسازی رسانه های خارجی محدود نمی شود؛ چرا که پیشتر موتورجستجوهایی نظیر گوگل، یاهو و بیم نیز در این کشور مسدود شده بود.

دولت شیائوپینگ از سال 2015 تاکنون بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله فیس‌بوک ، یوتیوب، توییتر، اینستاگرام، واتس اپ، وایبر و ردیت نیز مسدود کرده است. این کشور در سال 2015 نیز با فیلتر کردن سایت ویکی پدیا دسترسی کاربران چینی به این سایت را مسدود کرد. اواخر اردیبهشت سال جاری نیز در یک تصمیم نابهنگام دسترسی تمام کاربران چینی به تمام زبان های ویکی پدیا مسدود شد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که ویکی پدیا در این کشور بیشتر مورد توجه دانش اموزان و دانشجویان بوده و احتمالا ادامه این وضعیت کاربران این سایت اینترنتی را با وضعیت دشواری روبرو خواهد کرد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور

بهروز اسکندرنیا رئیس هیات تیراندازی مازندران گفت: دومین مرحله مسابقات آزاد اهداف پروازی در بخش اِسکیت در سایت اهداف پروازی ورزشی آزادی برگزار شد و علی دوستی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی به مقام نخست دست یافت.

او با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات آزاد اهداف پروازی و رنکینگ شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در سایت اهداف پروازی با معرفی نفرات برتر در رشته‌های تراپ و اِسکیت به پایان رسید، افزود: در رشته اِسکیت علی دوستی با غلبه بر رقبایی از تهران و گلستان بر سکوی نخست ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • انسداد ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی به دلیل بارش‌های سیل‌آسا
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!