Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت گفت: درخواست تجویز خدمات غیرضروری از قبیل دارو، ام آر آی، سی تی اسکن و موارد مشابه علاوه بر تحمیل هزینه اضافی به نظام سلامت، ممکن است برای بیماران نیز عوارض جانبی داشته باشد. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ محمد هاشمی با تاکید بر حفظ دفترچه بیمه از سوی بیمه‌شدگان اظهار کرد: افراد باید در حفظ دفترچه بیمه درمانی خود دقت کنند چرا که در صورت مفقود شدن به هر علت، مشمول دوره انتظار یک ماهه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان باید دقت کنند که درهر بار ویزیت اعم از تجویز دارو، آزمایش و دیگر موارد، فقط یک برگ از دفتر چه که همان نسخه پزشک و به نوعی حق‌الزحمه پزشک از بیمه سلامت ایران به حساب می‌آید ؛ جدا شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: صدور دفترچه‌هایی که زودتر از سه ماه به اتمام می‌رسد منوط به تائید اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت است.

هاشمی با اشاره به اینکه امکان تایید اینترنتی نسخه‌های پزشکی دارویی در تمامی داروخانه‌های طرف قرارداد وجود دارد؛ افزود: درخواست تجویز خدمات غیرضروری از قبیل دارو، ام آر آی، سی تی اسکن  و موارد مشابه علاوه بر تحمیل هزینه اضافی به نظام سلامت، می‌تواند برای بیمه شده نیز عوارض جانبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان در مسائل بیمه درمانی وکیل بیمه شدگان بوده و آمادگی هر گونه همکاری و راهنمایی با آنان را دارد؛ بیان کرد: بیمه شدگان باید به وکیل خود اعتماد کنند و مسائل مرتبط با بیمه درمانی خود را مطرح و راهنمایی دریافت نمایند.

هاشمی تصریح کرد: سهم سازمان در خدمات بستری 90 درصد و سرپایی 70 درصد تعرفه دولتی است همچنین در صورت بستری در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی تامین تمام خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمار بر عهده بیمارستان است و هرگونه ارجاع بیمار جهت خرید دارو و لوازم و دریافت خدمات از خارج از بیمارستان غیر قانونی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت افزود: کلیه خدمات بستری که جنبه درمانی دارند بر اساس ضوابط مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات تشخیصی درمانی در تعهد بیمه پایه است همچنین مواردی از جمله تعویض مفصل نیز با شرایط خاص و طبق مقررات و ضوابط سازمانی مورد قبول است.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان‌های دولتی کارشناسان ناظر بیمه سلامت در تمام اوقات اداری حضور دارند که براساس ضوابط اقدام به تائید پرونده بیمار می‌کنند، ادامه داد: در بیمارستان‌های خصوصی و نیز روزهای تعطیل در بیمارستان‌های دولتی ناظرین بیمه سلامت در ساعات مشخصی حضور یافته و اقدام به تائید پرونده بیمار می‌کنند.

هاشمی بیان کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل در تائید بیمه و یا عدم مراجعه کارشناس بیمه برای تائید، بیمه شده حتما قبل از ترخیص کارشناس بیمه را مطلع کند.

وی با اشاره به اینکه بیمار حق دارد قبل از دریافت داروهای خود، از هر گونه تفاوت در داروهای دریافتی با نسخه تجویز شده خود اطلاع یابد، خاطرنشان کرد: انتخاب پزشک معالج و مرکز ارائه دهنده خدمت و نیز نظرخواهی از پزشک دوم به عنوان مشاور از حقوق بیمار است.

واگذاری اعتبارات درمان اعتیاد از بیمه سلامت به دستگاه دیگربیمه سلامت: ضوابط ارائه دارو به بیماران‌ دیابتی تغییر نکرده استبازنگری در بسته خدمات بیمه سلامت با هدف پوشش داروهای ضروری

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط داروی شیمیایی وزارت بهداشت بیمه سلامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داروی شیمیایی وزارت بهداشت بیمه سلامت داروی شیمیایی وزارت بهداشت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  نبی بامریان رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گفت: 65 بیمار دیالیزی ثبت شده در شهرستان خاش و تفتان خدمات رایگان را در بخش دیالیز این بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای هر بیمار به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ جلسه دیالیز انجام می‌شود که گاهی تا چند ساعت طول می کشد و همین موضوع ضرورت توسعه بخش دیالیز بیمارستان را گوشزد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان دارای 8 دستگاه دیالیز است و بر همین اساس عملیات توسعه بخش دیالیز جهت 20 تخت در حال انجام است.
  بامریان ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش به صورت شبانه روزی (حتی در روزهای جمعه و تعطیل) به بیماران ارائه خدمات می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه