Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه دولتی چین امروز دوشنبه گزارش داد، "نیروهای خارجی" برای صدمه زدن به چین از طریق ایجاد هرج و مرج در هنگ‌کنگ بر سر لایحه استرداد مظنونان تلاش می‌کنند. این لایحه جنجالی، اعتراضات گسترده‌ای را در این دولتشهر به راه انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ضد شورش هنگ‌کنگ امروز اطراف پارلمان این دولتشهر را به کنترل خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن اعتراضات مسالمت‌آمیزی علیه لایحه‌ای برای استرداد مظنونان به چین به راه افتاد که به درگیری پلیس و معترضان کشیده شد.

هزاران تن از معترضان هنگ‌کنگی یکشنبه به خیابان‌ها آمدند که بزرگترین تجمع اعتراضی سال‌های اخیر بود. بسیاری نگرانند که با چنین قانونی، استقلال حقوقی هنگ‌کنگ به خطر بیفتد. طبق برآورد سازمان‌دهندگان اعتراضات، بیش از یک میلیون تظاهرکننده روز یکشنبه به خیابان‌ها آمدند اما پلیس شمار آنها را حدود ۲۴۰ هزار تن تخمین زد.

چاینا دیلی در سرمقاله خود با بیان اینکه لایحه مذکور جزو قوانین بسیار ضروری است، نوشت: هر انسان متوجهی این اصلاحیه را مشروع، منطقی و معقول می‌داند که موجب تقویت حاکمیت قانون هنگ‌کنگ و اجرای عدالت می‌شود. متاسفانه برخی از ساکنان هنگ‌کنگ با تبلیغات اپوزیسیون و متحدان خارجی آنها به کمپین مخالفت با استرداد پیوسته‌اند.

در سرمقاله چاینا دیلی آمده است: آنها متوجه نیستند که اپوزیسیون از آنها برای رسیدن به دستاوردهای سیاسی و تخریب اعتبار و وجهه دولت هنگ‌کنگ سوء استفاده می‌کند و برخی از نیروهای خارجی از این فرصت برای پیشبرد استراتژی خودشان که آسیب زدن به چین از طریق ایجاد آشوب در هنگ‌کنگ است، بهره می‌برند.

این روزنامه در توضیح "نیروهای خارجی" مطلبی عنوان نکرد. دولت‌های خارجی اما نسبت به این قانون پیشنهادی ابراز نگرانی کرده و درباره تاثیر آن در وجهه هنگ‌کنگ به عنوان یک قطب مالی بین‌المللی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • انریکه بود که جلوی آشوب امباپه را گرفت
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم