Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مسئولان و هنرمندان گیلانی با معرفی کتاب‌های این جشنواره به پویش کتاب‌خوان رضوی پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(علیهم‌السلام) به‌ویژه حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌ الله علیها) و حضرت احمدبن موسی(علیه‌ السلام) و با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد (علیه‌ السلام) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جشنواره که با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» برگزار می‌شود، در رده سنی کودک شامل کتاب‌های «امام رضا(ع)» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا (سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد(ع) » نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ است.
 
در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا (ع)» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا(ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد(ع)» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به‌عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
 
پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا(ع)» نوشته علی جانفزا  و علی خیاط از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه(س)» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «ابوالفضل نهضت رضوی، زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ برای رده سنی جوان و بزرگسال، ۱۸ سال به بالا معرفی  و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع)» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی شده است.

 

همچنین جشنواره در بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

 

در گیلان مسئولان و هنرمندان استان نیز با معرفی کتاب‌هایی به پویش کتاب‌خوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیوستند.

سردار «محمد عبدالله‌پور» با معرفی سه کتاب «سیره تقوی» ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد(ع) نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه‌ای» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت و «در عصمت» نوشته علی اشرف عبدی، نشر زائر، ضمن دعوت از عموم مردم، به نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیوست.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تبریک دهه کرامت و ضرورت ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی در این جشنواره از همه دعوت کرد تا با شرکت در جشنواره در احیای فرهنگ کتابخوانی همت مضاعف داشته باشند.

 

«پروانه معصومی» نیز با بیان اینکه کتاب خواندن یک عادت است که باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود گفت: هیچکس را نمی‌توان با اجبار کتاب‌خوان کرد اما هرکسی وقتی شروع به کتاب خواندن کند، کم‌کم با کتاب انس می‌گیرد و کتاب برای او به دغدغه تبدیل می‌شود.


این بازیگر برجسته سینما و تلوزیون با تاکید بر اهمیت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اظهار داشت: جشنواره‌ کتاب‌خوانی رضوی می‌تواند در افزایش سطح مطالعه در جامعه و به خصوص در میان کودکان و نوجونان موثر باشد ضمن اینکه نسل آینده را با سیره امام رضا(ع) آشنا می‌کند.

وی با بیان اینکه دوست دارم یکی از مبلغات جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باشم تصریح کرد: باید افراد کتاب‌خوان و اهالی کتاب پای کار باشند و برای این جشنواره تبلیغات کنند چراکه وقتی مردم تبلیغات را از جانب افراد کتابخوان دریافت کنند بیشتر به این جشنواره اقبال نشان می‌دهند.

 

«فاطمه رفیعی» با معرفی کتاب سیره تقوی ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع) نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر با دعوت از بانوان گیلانی جهت شرکت در نهمین جشنواره رضوی به پویش کتابخوانی رضوی پیوست.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزاری جشنواره رضوی را اقدامی ارزشمند در معرفی کتب دانست و گفت: شناختن و درک سنت و سیره ائمه اطهار(ع) به‌عنوان دومین مرجع مهم اسلامی پس از قرآن کریم است و این جشنواره موجب آشنایی با سیره ائمه اطهار(ع) می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته گیلان بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره را کسب کرد اظهار امیدواری کرد امسال نیز بیشترین تعداد شرکت کنندگان در میان اقشار مختلف به ویژه بانوان به این استان اختصاص یابد.

 

«امیرحسین علوی» نیز با پیوستن به پویش نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از مردم گیلان خواست تا در این جشنواره حضوری پرشور داشته باشند.

 

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی رویداد فرهنگی مهم ملی است اظهارداشت: این جشنواره در رده‌های سنی مختلف می‌تواند در ترویج آموزه‌های دینی موثر بوده و اتفاقی خوب را در افرایش کتابخوانی جامعه با محوریت فرهنگ رضوی رقم زند.

 

«محمدحسن عاقل‌منش» با معرفی کتاب« مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا(ع)» نوشته علی جانفزا و علی خیاط، از انتشارات به نشر، به نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیوست.

 

همچنین کتابداران کتابخانه عمومی حاج‌آقا شفیعی چابکسر و جمعی از اعضای فعال این کتابخانه با معرفی منابع دوازده‌گانه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مردم گیلان را جهت حضور و مشارکت در این رویداد مهم کتابخوانی دعوت کردند.

 

به‌کوشش کتابداران کتابخانه عمومی 17شهریور تالش نیز ویژه‌برنامه پویش کتاب‌خوان مجازی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدرسه دخترانه بهار و سوده این شهر برگزار و دانش‌آموزان در این ویژه برنامه فرهنگی شرکت کردند. دختران دانش‌آموز ضمن آشنایی با محورهای اصلی نهمين جشنواره كتابخواني رضوی در پویش کتاب‌خوان مجازی شرکت کرده و كتاب‌های «فاطمه فاطمه است»، «هشت قصه از امام جواد(ع)»، و كتاب «كبوترها و آهوها» را معرفی کردند.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر عید فطر مسکن مقاومت بازار مسکن گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی روشنگری تبیین پویش کتابخوانی جشنواره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند