Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق از ورود گروه جدیدی از نیرو‌های آمریکایی به پایگاه اربیل در کردستان عراق بدون اطلاع مسئولان دولت فدرال و وزارت دفاع پرده برداشت.

کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق گفت: این نیرو‌های آمریکایی با توافق و هماهنگی اقلیم کردستان وارد پایگاه اربیل شده‌اند و دولت فدرال و وزارت دفاع از این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی این اقلیم به مقامات مربوطه درباره تعداد این نیرو‌های نظامی و میزان تجهیزات نظامی آمریکایی‌ها گزارشی ارائه نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلیم کردستان در حوزه نظامی و ورود نیرو‌های مبارز به صورت مستقیم با آمریکا به توافق رسیده است و از دولت فدرال در بغداد اجازه‌ای نگرفته است.

المحمداوی اعلام کرد: پایگاه اربیل بزرگترین پایگاه آمریکایی در اقلیم کردستان است که این پایگاه را مقر فرماندهی نیرو‌های خود در عراق و منطقه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته‌های مسئولان آمریکایی بیش از ۵۰ هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند که بیشتر آن‌ها در پایگاه‌های عین الاسد در استان الانبار و پایگاه اربیل در اقلیم کردستان هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ورود نیرو های آمریکایی اربیل بدون اطلاع عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق روز گذشته در راس هیأتی عالی رتبه و پس از نزدیک به ۳ سال به ایران سفر کرده است و قرار است در این سفر با مقامات ایران دیدار و گفتگو کند.

بارزانی پیش از این با رییس جمهور دیدار کرد.

کد خبر 6098223 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • بارزانی وارد تهران شد