Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر وضعیت نظافت شهرهای سیستان وبلوچستان در شان مردم نیست و نیازمند اصلاح رویه جدی و فوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید پورمردان در حاشیه پاکسازی یکی از محلات حاشیه شهر زاهدان که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد در گفتگو با عصرهامون افزود: مشکل پسماندها در استان به ویژه حاشیه شهر زاهدان، موضوعی نیست که بشود آن را کتمان کرد اما راهکار آن چیزی جز فرهنگ سازی و همراهی و همنوایی کلیه دستگاه های اجرایی و نظارتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: طبق قانون مبحث پیگیری و مدیریت پسماند بر دوش ارگان هایی همچون شهرداری، سازمان مدیریت پسماند فرمانداری و سایر دستگاه های نظارتی است که فعالیت این ارگان ها به تنهایی کافی نبوده و مسئله پسماند را به یک پازل چند صد تکه بهم ریخته در استان تبدیل کرده است و تکمیل این پازل نیازمند پویش سراسری و مردمی در استان می باشد تا با فرهنگ سازی و ایجاد این احساس که هر فرد، مسئول سلامت محیط و بهداشت جامعه است در راستای مدیریت پسماندهای خانگی و مکان های عمومی یک گام اساسی برداشته شود.

پورمردان تصریح کرد: در همین راستا و با عنایت به اینکه هفته محیط زیست امسال با شعار محوری "کاهش آلاینده ها و پسماند، آسمان آبی، زمین سبز" مزین شده است در اقدامی نمادین برای برداشتن گام های کوچک و پایدار و حل مشکل پسماند حاشیه شهر زاهدان انجمن حمایت از حقوق حیات وحش و حامیان محیط زیست زاهدان با همکاری شهرداری منطقه 4، شرکت خدماتی سخت کوشان و دستگاه های نظارتی و اجرایی یکی از محله های حاشیه شهر را پاکسازی کردند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: این اداره کل به جد پیگیر ساماندهی وضعیت پسماند و نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرهای استان بوده و با متخلفین زیست محیطی در هر جایگاه و منصب دولتی و خصوصی برخورد خواهد کرد و از کلیه پویش های مردمی و اقدامات موثر در راستای کاهش معضلات محیط زیست استان حمایت کرده و از ابزار نظارتی نیز استفاده خواهیم کرد چراکه معتقدیم وضعیت فعلی شهرهای استان در شان مردم منطقه نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد