Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در آیین تجلیل از فعالان حوزه صنایع دستی استان بوشهر، با اشاره به وجود مواد اولیه صنایع دستی در این استان، گفت: ترویج صنایع دستی هم به رونق تولید کمک خواهد کرد وهم می تواند بخشی از دغدغه اشتغال استان را سامان ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین ارسطو زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر هم تصریح کرد: بنا داریم متناسب با شعار سال که رونق تولید است، دغدغه های صنعتگران دستی استان را در زمینه های فراهم کردن مواد اولیه، چگونگی تولید، آموزش و فروش محصولات را کاهش دهیم .

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: محصولات صنایع دستی استان بوشهر به ویژه در عرصه محصولات دریایی، بافته های داری و حصیر بافی جایگاه بالایی در ایران و بازارهای جهانی دارد.

لیلا  رحیمی افزود: پارسال در ۲۴ روستای هدف گردشگری استان بوشهر، ۶۱۲ نفر بر اساس ظرفیت‌ها، آموزش‌های لازم صنایع دستی را فرا گرفتند.

وی ادامه داد : پارسال در نمایشگاه صنایع دستی استان بوشهر پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آثار صنایع دستی در مدت پنج روز به فروش رفت و ۳۵ صنعتگر صنایع دستی استان در ۱۶ نمایشگاه در استان‌های مختلف شرکت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال از طریق گمرک و ۳.۵ میلیارد ریال از محصولات صنایع دستی به صورت چمدانی به کشورهای مختلف صادر شد.

رحیمی یادآور شد: در این مدت، ۲۲۷ صنعتگر دستی به مجموعه تولیدکنندگان این صنعت اضافه شدند و برای حمایت از تولید کنندگان این بخش ۳۳۰ کارت شناسایی معتبر صادر شد.

وی گفت: پارسال ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در عرصه اشتغال روستایی، ۲۰ میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۱۰ میلیارد ریال در بخش طرح پشتیبان به فعالان این بخش پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته دو اثر تولیدی صنایع دستی این استان شامل خوس‌دوزی عسلویه و رندبافی جم موفق به دریافت نشان اصالت جهانی شد که این نشان از غنای هنر در حوزه صنایع دستی استان بوشهر است.

انتهای پیام/ک

 ۴۳.۵میلیارد ریال محصولات صنایع دستی از استان بوشهر صادر شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد