Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسمعلی خدابنده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: مرحله کشوری المپیاد شایستگی ۲۷ لغایت ۲۹ خردادماه ۹۸ به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود و ۲۱۹ هنرجوی دختر و پسر از ۳۲ استان کشور طی دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در پایان نفرات برتر کشوری در هر عنوان آزمون شایستگی محور معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این المپیاد همزمان با استقرار کامل نظام نوین آموزشی در پایه دوازدهم هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای کشور برای نخستین مرتبه و به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری این المپیاد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده اقدامی ارزشمند بوده و یقیناً در آینده اثرات و نتایج آن را در آموزش و پرورش کشور و از طریق ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و در نهایت توسعه اقتصادی خواهیم دید.

وی بیان کرد: در مرحله هنرستانی این المپیاد تعداد هشت هزار و ۱۷۲ هنرجو در سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که به تفکیک از این تعداد، پنج هزار و ۲۵۴ هنرجوی پسر و دو هزار و ۹۱۸ هنرجوی دختر در این رویداد بزرگ شرکت داشتند.

خدابنده تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون سنجش عملکردی در شهرستان‌ها تعداد دو هزار و ۲۲۶ هنرجو به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که پس از برگزاری آزمون برای مشخص شدن افراد شایسته در هر رشته تعداد دو هزار و ۶۰ نفر به مرحله فعالیت کارگاهی استانی راه یافتند و در نهایت هشت نماینده استان‌ها در هر یک از رشته‌های مذکور برای رقابت در مرحله کشوری مشخص شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: المپیاد شایستگی محور با رویکرد شایستگی‌های فنی و غیرفنی شامل اخلاق حرفه‌ای، الزامات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید و کاربرد فناوری‌های نوین در هشت رشته حسابداری، تأسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، امور زراعی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، تربیت بدنی و ساختمان انجام می‌شود.

کد خبر 4636709

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی

 حسین فرجی افزود: این آزمون در ۵ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان برگزار می‌شود.
وی گفت: سهمیه استان در این آزمون ۳۷۲ نفر است که بیش از سه برابر ظرفیت یعنی هفت هزارو ۸۳۰ نفر زن و هزارو ۹۶۲ نفر مرد متقاضی هستند.
کارت ورود به جلسه آزمون  در سایت جهاددانشگاهی کشور به آدرس hrtc.ir قابل مشاهده و دریافت است و فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و درب‌های ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان باید قبل از بسته شدن درب‌های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند