Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@08:43:43 GMT

افزایش18درصدی تولید چای در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۹۲۵۱

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به تولید بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک از ابتدای امسال تاکنون از افزایش ۱۸ درصدی تولید نسبت به سال گذشته خبر داد. ناطقان: حبیب جهانساز  با اشاره به اینکه از ابتدای برداشت برگ های سبز چای از باغات شمال کشور بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک تولید شده است، افزود: این مقدار چای خشک توسط ۱۶۰ کارخانه چایسازی تهیه و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ درصدی تولید چای خشک در کشور هستیم، گفت: این میزان چای خشک از ۵۰ هزار و ۳۰۹ تن برگ سبز چیده شده از باغات چای استان های شمالی تهیه شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه چین دوم بهاره نیز از ۲۵ هزار هکتار از باغات چای شمال آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود در چین دوم چایکاران شمال ۴۰ هزار تن برگ سبز برداشت شود.

وی در ادامه به علت افزایش تولید چای نیز اشاره و بیان کرد: شرایط مناسب آب و هوایی، استقبال چایکاران برای تولید بیشتر با افزایش قیمت خرید تضمینی، دقت در برداشت و همت کارخانه داران در تولید سبب شده تا تولید چای خشک ایرانی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

لازم به ذکر است ۵۵ هزار خانوار چایکار شمال در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برگ سبز برداشت می‌کنند. منبع: مهر برچسب ها: تولید ، چای ، کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید چای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد