Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ها و اقشار مختلف فلسطین قصد دارند در اعتراض به برگزاری نشست بحرین و مطرح شدن طرح شوم معامله قرن از سوی دولت آمریکا، تظاهرات گسترده‌‌ای را در روزهای آتی برگزار کنند.به گزارش بلاغ،فلسطینی‌ها قصد دارند روزهای آتی در اعتراض به برنامه صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» قیام‌ مردمی برپا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «جروزالم پست»  برگزاری تظاهراتی مورخ  25 و 26 ژوئن (چهارم و پنجم تیر) همزمان با  برگزاری نشست اقتصادی مرتبط با طرح معامله قرن در بحرین برنامه ریزی شده است.

 نمایندگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین، سازمان‌های جامعه مدنی و شخصیت‌های مستقل فلسطینی از همه اقشار مردم خواسته‌اند  در اعتراض به برنامه صلح ترامپ و نشست اقتصادی بحرین در این تظاهرات شرکت کنند.

«واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این زمینه گفت که فلسطینی‌ها باید مبارزه علیه «معامله قرن» را انجام دهند و سیاست‌های آمریکا را محکوم کنند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چهارشنبه گذشته پس از شرکت در نماز عید فطر در «رام‌الله» طرح معامله قرن را شکست خورده خواند.

محمود عباس گفت که طرح موسوم به معامله قرن و دیگر توطئه‌ها به جهنم خواهند رفت و مردم فلسطین پایدار و شکیبا در سرزمین خود در مقابل تمامی توطئه‌ها باقی خواهد ماند.

بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده، این طرح قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به صهیونیست‌ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.(جزئیات بیشتر)

«جنبش حماس» نیز در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داده و  اعلام کرده که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان می‌شود.

«جنبش فتح» نیز همزمان با اعلام شرکت امارات و عربستان در نشست منامه که از سوی آمریکا در خصوص فلسطین تدارک دیده شده، شرکت‌ کنندگان این نشست را «خائن» و «مزدور» دانست.

عربستان و امارات از جمله کشورهای جهان عرب هستند که برای حضور در  نشست بحرین اعلام آمادگی کرده‌اند. برخی گزارش‌ها همچنین از حضور «قطر» در این نشست حکایت دارد.

«شبکه 13 رژیم صهیونیستی» نیز شامگاه یکشنبه در گزارشی به فراهم سازی مقدمات نشست بحرین پرداخت.

در این گزارش آمده است که بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا که قرار است در بحرین برگزار شود به صورت متزلزل و با چالش‌هایی همراه بوده و در حالی که تنها 2 هفته دیگر باقی مانده است، از رژیم صهیونیستی تاکنون برای شرکت در این نشست دعوت رسمی به عمل نیامده است.(جزئیات بیشتر)

این در حالی است که وزیر امور خارجه فرانسه طرح صلح رئیس جمهور  آمریکا موسوم به «معامله قرن» را رویکردی خواند که قادر به برقراری آرامش نیست.

وبگاه «جروزالم پست» یکشنبه در این زمینه نوشت که  «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سفر روز شنبه به مراکش، مخالفت اتحادیه اروپا و فرانسه در زمینه به رسمیت  شناختن «اورشلیم» (قدس اشغالی) به عنوان پایتخت (رژیم) اسرائیل را بیان کرد.

 

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • خون ما از مردم غزه رنگین تر نیست | ببینید
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • آنروا: درگیری در غزه «جنگ علیه زنان» است
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا