Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@01:32:16 GMT

بالاترین دستمزد ساعتی را این مشاغل می‌گیرند!+ جدول

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۹۵۱۸

بالاترین دستمزد ساعتی را این مشاغل می‌گیرند!+ جدول

خرداد؛ به دلیل اهمیت و کاربرد اطلاعات مربوط به دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی ملی و استانی در برآورد هزینه‌های طرح‌های عمرانی دولت، مرکز آمار ایران از سال ۱۳۶۵ جمع آوری آمار مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.
نتایج آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی استان تهران در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ نشان داد که شغل "استاد کار کابل کش فشار قوی” با ساعتی ۲۷ هزار و ۶۲۳ تومان بیشترین میزان دستمزد و کارگر ساده با ۱۰ هزار و ۵۶۶ تومان کمترین متوسط دستمزد ساعتی را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۰ تهیه و به صورت شش ماهه در تمامی استان‌های کشور اجرا و نتایج آن منتشر شده است. از سال ۱۳۷۴، این طرح با انجام تغییراتی در سطح استان تهران و در دو مرحله شش ماهه در هر سال اجرا و نتایج آن منتشر شده است. در این گزارش با توجه به اهمیت تغییرات صورت گرفته در میزان متوسط دستمزد ساعتی در هر یک از مشاغل در گروه‌های مختلف شغلی، نتایج این طرح در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ و نیمه مشابه سال قبل مقایسه شده است.
بیشترین و کمترین متوسط دستمزد ساعتی
با بررسی متوسط دستمزد ساعتی در نیمه دوم سال ۱۳۹۷، می‌توان دید که شغل” استادکار کابل‌کش فشار قوی” در گروه کابل‌کش و مفصل‌بند فشار قوی با رقم ۲۷۶،۲۳۴ ریال بیشترین دستمزد را به خود اختصاص داده است. متوسط دستمزد ساعتی در این شغل، افزایش ۱۹.۴ درصدی نسبت به نیمه مشابه سال قبل داشته است.


نتایج نشان می‌دهد که بیشترین تغییر در متوسط دستمزد ساعتی در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ نسبت به نیمه مشابه سال قبل، مربوط به مشاغل "راننده ماشین‌های سبک- سواری” از گروه شغلی رانندگان ماشین آلات حمل و نقل با ۳۰.۱ درصد”راننده دامپر و راننده جرثقیل‌های کفی” از گروه شغلی رانندگان ماشین آلات حمل و نقل با ۲۹.۹ درصد، "راننده ” غلتک از گروه شغلی رانندگان ماشین‌های سنگین با ۲۹.۹ درصد و ” راننده تراکتور” از گروه شغلی رانندگان ماشین آلات حمل و نقل با ۲۸.۵ درصد، بوده است.
کمترین متوسط دستمزد ساعتی در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ نیز مربوط به ” کارگر ساده” از گروه شغلی کارگر با ۱۰۵،۶۶۷ ریال است. متوسط دستمزد ساعتی در این شغل، افزایش ۲۱.۳ درصدی نسبت به نیمه مشابه سال قبل داشته است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین تغییر در متوسط دستمزد ساعتی در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ نسبت به نیمه مشابه سال قبل، مربوط به مشاغل "سنگ تراش درجه دو” با ۹.۵ درصد و ” عایق کار و آسفالت کار درجه یک” با ۹.۷ درصد از گروه شغلی عایق کار و آسفالت کار ابنیه ساختمان و "کمک آرماتوربند” از گروه شغلی آرماتوربند و”ابزار زن سنگ پلاک” از گروه شغلی سنگ کار با ۱۰.۹ درصد است.
با تصویب افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۸ کارگران در شورای عالی کار، پایه حقوق کارگران به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید. بر این اساس حداقل دستمزد روزانه سال ۹۸ به میزان ۵۰،۵۶۲ تومان تعیین شده و حداقل دستمزد ساعتی اداره کار در سال ۹۸ به ازای هر ۱ ساعت کار ۶،۸۹۸ تومان و به ازای هر ۱ ساعت اضافه کاری ۷،۰۹۲ تومان است. فرمول محاسبه میزان حداقل دستمزد یک ساعت کار در روز، با تقسیم حداقل حقوق روزانه تعیین شده بر ساعت اشتغال هر روز که ۷ ساعت و ۳۳ دقیقه است به دست می‌آید. مزد هر ساعت کار عادی کارگران در سال ۹۸ برابر با مزد روزانه تقسیم بر ۷.۳۳ صدم است.
منبع: ایسنا برچسب ها: دستمزد

منبع: خرداد

کلیدواژه: دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی