Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  براساس بررسی آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره و مدل‌های جوی، کم فشار حاره‌ای در موقعیت طول جغرافیایی ۷۱ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۱۲ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاصله این کم فشار تا سواحل استان بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است که احتمال می‌رود در ۲۴ ساعت آینده به طوفان حاره‌ای تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسیر اولیه حرکت این طوفان به سمت سواحل جنوب پاکستان باشد، افزود: با توجه به افزایش تدریجی سرعت وزش باد در محدوده فعالیت این طوفان تا حدود ۱۰۰ کیلومتر برساعت و بارش‌های سنگین ضروری است کشتی‌های تجاری و شناور‌های فراساحل استان از تردد در این محدوده خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود تا پایان هفته سواحل استان تحت تاثیر این طوفان قرار نگیرد.

کلیم با بیان اینکه وضعیت این طوفان به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی استان پایش می‌شود، تصریح کرد: هر گونه تغییر احتمالی در شدت و مسیر حرکت طوفان به اطلاع فعالین دریایی جنوب استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی از شهروندان خواست از تردد‌های غیرضروری در مسیر‌های ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها خودداری کنند.
مدیرکل هواشناسی استان هم گفت: میزان بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی استان در روز جاری بوده است.
حیدری افزود: از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان از جمله از زاهدان ۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان۱۲ میلی متر بارش باران گزارش شد.
وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

دیگر خبرها

  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • طوفان حاره‌ای چیست؟
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها