Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در آخرین کارگروه مدیریت پسماند شهرکرد مقرر شد تا یک ماه آینده مشکلات بازیافت این شهر برطرف شود، گفت: شرکت طبیعت پاک زاگرس جایگزین پیمانکار فعلی می‌شود. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شهرام احمدی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته صنایع آلاینده چهارمحال و بختیاری کاهش بیش از 50 درصد داشته است، گفت: صنایع آلاینده استان طی این مدت از 37 مورد به 15 مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پایش و رصد صنایع آلاینده در استان سالان 20 درصد افزایش دارد، افزود: این صنایع ابتدا اخطار عدم رعایت نکات زیست‌محیطی دریافت می‌کنند و سپس به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان روزانه 725 تن زباله تولید می‌شود، اضافه کرد: سرانه تولید در منطقه به ازای هر نفر 700 گرم است.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته 24 شهردار و دهیاز متخلف در امر دفن صحیح زباله به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: مکان و نحوه دفن زباله در محیط‌های شهری و روستایی توسط این اداره‌کل رصد و پایش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در 53 روز وضعیت هوای استان ناسالم بود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها یک روز وضعیت هوای منطقه ناسالم بود که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 22 روز ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر یک هزار و 400 گونه گیاهی و بیش از 300 مورد گونه گیاهی در استان ثبت شده است.

کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با حضور معاون رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی شدبهره‌برداری از بازیافت زباله اسلام‌آباد غرب در صورت ترخیص تجهیزات از گمرکطرح بازیافت زباله در 66 نقطه گلستان اجرا می‌شود احمدی با بیان اینکه در سال گذشته 431 مورد پرونده تخلف زیست محیطی با دستگیری 541 نفر در استان ثبت شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 14 پرونده شکار غیرمجاز و به صورت کلی 89 پرونده تخلف زیست محیطی با دستگیری 103 نفر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 60 مورد رهاسازی حیوانات آسیب دیده در استان صورت گرفته است، ادامه داد: در 2 ماهه نخست امسال نیز 6 مورد رهاسازی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در آخرین کارگروه مدیریت پسماند شهرکرد مقرر شد تا یک ماه آینده مشکلات بازیافت این شهر مرتفع گردد، گفت: شرکت طبیعت پاک زاگرس جایگزین پیمانکار فعلی می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود