Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@23:19:47 GMT

دزد ۲۵ ساله و ۲ هم‌دستش ۲۰ میلیارد تومان دزدی کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۰۲۴۳

شرق نوشت: اوایل اردیبهشت‌ماه فردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد منزلش واقع در زعفرانیه سرقت شده است. به این ترتیب، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۲۲ دربند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۲ به‌اتفاق خانواده‌ام برای خرید از منزل بیرون رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بازگشت در ساعات پایانی شب متوجه شکستگی پنجره بالکن مشرف به خیابان شدم و بلافاصله داخل خانه رفتم و فهمیدم سارق یا سارقان اموالم را از قبیل طلاجات، جواهرات گران‌قیمت، وجه نقد، ارز و ساعت مچی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد تومان سرقت کرده‌اند اما در این‌باره  به کسی مظنون نیستم. کارآگاهان با توجه به اظهارات مال‌باخته بلافاصله به محل سرقت رفتند و با انجام تحقیقات اولیه و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مربوط به محل سرقت و ساختمان‌های هم‌جوار موفق به شناسایی سه سارق شدند.

کارآگاهان با توجه به شیوه شگرد سارقان با اقدامات پیچیده پلیسی و بهره‌گیری از سوابق مجرمان سابقه‌دار موفق شدند یکی از سارقان را به نام فرشاد ۲۵ساله که دارای سوابق کیفری متعدد بود، شناسایی کنند. با انعکاس موضوع به مقام قضائی دستگیری فرشاد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و او اوایل خرداد در محل اختفایش در یکی از محلات جنوب شهر تهران دستگیر شد. متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه سرقتی شد اما با دیدن تصاویر محل سرقت و سایر دلایل چاره‌ای جز اعتراف پیشِ‌روی خود ندید و ضمن پذیرفتن سرقت از مال‌باخته، اظهار کرد دزدی‌هایی را به‌اتفاق دو نفر دیگر از همدستانش در محدوده شمال تهران انجام داده  و اموال مسروقه را به  مال‌خر فروخته‌اند.

با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت، او با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی و دستگیری همدستان و خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره  هشدار داد منزل مکان مناسبی برای نگهداری اموال باارزش و قیمتی شما نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ لک با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار داشت: از گذشته شاهد سرقت‌ کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.  

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضایی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر