Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک گردهمایی در کلیسای «ماراناتا» در ایالت «جورجیا» آمریکا اعلام کرد که اخیراً نامه‌ای را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تجربیاتش درباره چین ارسال کرده است.

خبرگزاری «شینهوا» گزارش کرد، کارتر 94 ساله به حضار کلیسا گفت که ترامپ با تماس تلفنی پاسخ نامه وی را داد و «هدف اصلی تماس او این بود که از یک خط تلفن خصوصی به من به صورت بسیار صریح بگوید که چین در بسیاری از زمینه‌ها از آمریکا پیشی گرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ آمریکا گفت در نامه خود به ترامپ گفته است که آمریکا در سال‌های گذشته، تریلیون‌ها دلار صرف جنگ کرده است اما چین در پروژه‌هایی همچون ریل قطار بسیار پرسرعت که به نفع مردمش است، سرمایه‌گذاری کرده است.

کارتر در حالی به ترامپ نامه نوشته است که روابط چین و آمریکا در ماه‌های اخیر بعد از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، رو به تیرگی بیشتر رفته است.

چین همچنین از اقدامات تحریک‌آمیز اخیر دولت «دونالد ترامپ» در افزایش حمایت از تایوان و همچنین اعزام کشتی‌های آمریکایی از طریق تنگه تایوان به خشم آمده است.

اواسط اردیبهشت ماه، علی‌رغم هشدارهای پکن به واشنگتن درباره تحرکات نظامی در مناطق هم‌جوار چین، ارتش آمریکا اعلام کرد دو ناوشکن موشک‌انداز این کشور در راستای «تعهد آمریکا» به عبور و مرور و دریانوردی آزاد منطقه هند-اقیانوسیه، از تنگه تایوان عبور کردند.

وزیر دفاع چین تصریح کرد: «هیچ تلاشی برای جداسازی چین به موفقیت ختم نمی‌شود. هرگونه مداخله در مسئله تایوان محکوم به شکست است».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین