Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:08:45 GMT

کیفیت مطلوب گلاب کاشان باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۱۵۲۷

کیفیت مطلوب گلاب کاشان باید حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مرتضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای جلوگیری از بحران‌ها نیازمند گرایش به صنایع پاک و ماندگار هستیم، اظهار داشت: گردشگری یکی از این صنایع پاک و ماندگار به و از کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین مسیرهای درآمدزایی به حساب می‌آید و بر همین اساس ما باید در کنار توسعه این صنعت به بحث آموزش تخصصی در دانشگاه‌ها نیز توجه جدی تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر توجه به تولید صنایع دستی در روستاهای کاشان افزود: ما باید بتوانیم فعالان این عرصه را تشویق کنیم تا با تولید صنایع دستی ترجیحاً بومی و استفاده مفید از ظرفیت‌های موجود در روستای خود، محصولات را برای عرضه در نمایشگاه‌های دائمی و فصلی به نمایش بگذارند.

تهیه لوح‌های فشرده ویژه گردشگران داخلی و خارجی

فرماندار کاشان تبلیغات گسترده را در رونق بخشی به گردشگری در منطقه مؤثر دانست و ابراز داشت: به منظور معرفی هر چه بهتر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منطقه فرهنگی کاشان در تلاش هستیم تا لوح فشرده ۹۰ دقیقه‌ای از ۳۰ جاذبه شاخص در شهرستان کاشان به چند زبان خارجی تهیه و تدوین شده و در بین سفارت خانه‌ها و مبدا ورود گردشگران خارجی به کشور توزیع شود تا توریست‌ها به صورت هدفمند و به منظور بازدید و اقامت در کاشان به این شهرستان سفر کنند و از طرف دیگر شرکت‌های گردشگری میزبان نیز در برنامه تور خود به معرفی منطقه کاشان بپردازند.

وی با بیان اینکه گل و گلاب برند منطقه کاشان است، گفت: توجه به کیفیت مطلوب گلاب بسیار مهم است و بر همین اساس همواره باید کیفیت این محصول در سطح بالا و ماندگار باشد، اینکه برخی مطرح می‌کنند بیشتر شهرهای مختلف به سمت تولید گلاب رفته و به تولید آن می‌پردازند جای نگرانی برای کاشان ندارد چرا که باید با حفظ کیفیت مطلوب، مرغوبیت بالا و تبلیغات گسترده، برند گلاب کاشان را همیشه در سرتاسر دنیا حفظ کرد.

برگزاری نشست با کشاورزان و تولید کنندگان گلاب سنتی و صنعتی کاشان

مرتضایی با بیان اینکه کیفیت گلاب در حفظ برند موضوع بسیار مهمی است، اظهار داشت: در نظر داریم تا نشست با کشاورزان و تولید کنندگان گلاب سنتی و صنعتی در کاشان برگزار کنیم و به برخی مباحث مرتبط به این حوزه رسیدگی و از مشکلات و معضلات موجود جلوگیری به عمل آوریم.

وی ضمن اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری به عنوان یکی از موضوعات مهم در بحث رونق تولید و توسعه اشتغال افزود: پیگیری برای صدور مجوزهای بدون نام و قابل عرضه به سرمایه گذاران از جمله مباحث مهم در تسهیل در رونق تولید است تا سرمایه‌گذار فارغ از بروکراسی‌های سنگین اداری به توسعه تولید ملی و اشتغال جوانان بپردازد.

کد خبر 4637244

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اصفهان گلاب گیری کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تصاویر| گل و گلاب میمند
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه