Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@19:45:54 GMT

نحوه اجرای سازه ال اس اف در ساختمان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۱۸۶۴

یکی از سیستم های فولادی پیشرفته که از آلیاژ فولاد درست شده است و دارای استحکام بالا در سازه های ساختمانی از جمله ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری و .. مورد استفاده قرار می گیرد سازه ال اس اف نام دارد .

کاربرد سازه ال اس اف امروزه بیش تر در ساخت ساختمان های بزرگ می باشد و به دلیل استفاده از فناوری های مدرن در طراحی و ساخت آن مورد استقبال بسیاری از معماران و مهندسین ساختمانی قرارگرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازه از پیش ساخته ال اس اف در زمینه ساخت و ساز توانسته است محبوبیت  فراوانی را کسب نماید و به تدریج محبوبیت و کاربرد آن در ساخت و ساز نیز افزایش پیدا خواهد کرد . سازه ال اس اف از روش های مدرن اجرای سازه است .

عامل اصلی و مهم در این سیستم مقاطع فولادی جدار نازک می باشد ، این مقاطع فلزی سرد نورد شده اند که به وسیله ورق های فولادی گالوانیزه نازکی ، شکل دهی می شوند. از کاربرد مهم این سازه های از پیش ساخته شده می توان به ساختمان های مسکونی ، ویلا ، هتل ، رستوران و ساختمان های اداری و صنعتی و .. اشاره کرد .

مزایای استفاده از سازه ال اس اف

سازه ال اس اف به دلیل وزن سبکی که دارد به راحتی قابل جا به جایی و نصب در مکان های مختلف می باشد زیرا دارای مقاطع فولادی بسیار سبک و نازک می باشد . وزن سبک سازه باعث می شود که سرعت ساخت و ساز ساختمان افزایش پیدا کند .سازه های از پیش ساخته ال اس اف دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و تغییرات مختلف دما و آب و هوایی دارند.

مقاطع و جداره سازه به راحتی با اتصالات پیچ و مهر قابل باز و بسته شدن می باشد . طراحی جداره سازه به گونه ای خواهد بود ، که به راحتی انواع مصالح ساختمانی چون سرامیک ، آجر و سنگ نما و .. را برای پوشش خارجی ساختمان استفاده کرد .

اجزای سازه به راحتی از هم جدا می شوند و این سادگی منجر می شود تا جداره ها به راحتی متصل و از هم جدا شوند .دیواره سازه ال اس اف با توجه به وزن سبکی که دارد اما از استحکام بالایی برخوردار بوده و دارای مقاومت بالا در برابر حوادث ناگهانی و طبیعی چون باد و زلزله و طوفان از خود نشان خواهد داد .

وزن سبک سازه سبب می شود که علاوه بر راحتی جا به جایی و نصب و اجرای آن می توان تعداد طبقات بیش تری را با سازه سبک و مقاوم ساخت . مصالحی که در سیستم سازه ال اس اف استفاده می شود را می توان به راحتی بازیافت کرد .

سازه ال اس اف ضایعات و دورریز بسیار کمی دارد به دلیل آن که از قبل در فضای کارگاهی با توجه به اندازه و طراحی اولیه ساختمان ساخته می شوند و به همین دلیل به آن ها سازه پیش ساخته گفته می شود . از قابلیت های دیگر سازه های ال اس اف اشغال فضای کمتر کارگاه و این امر موجب می شود فضای کارگاه کارآمدتر باشد .

سازه های از پیش ساخته شده ال اس اف علاوه بر صرفه جویی در هزینه متریال که مورد استفاده و توجه افراد قرار می گیرد ، کاهش هزینه در زمان اجرا و نصب را نیز به همراه خواهد داشت . در این شرایط می توانیم هزینه های کم شده را صرف خرید مصالح با کیفیت تر در زمان اجرا بکنیم .

سیستم مدرن ال اس اف با صرفه جویی هایی که به همراه دارد می تواند به موازات آن افزایش کیفیت مصالح ساختمانی را به همراه داشته باشد . آلیاژ مورد استفاده در این سازه ها علاوه بر استحکام ، مقاومت سازه را در برابر آتش سوزی و حوادت طبیعی چون زلزله و طوفان و .. افزایش دهد .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سازه های ساختمانی می توانید با کارشناسان و مشاورین ساختمون در ارتباط باشید .

همانطور که قبلا بیان کردیم، سیستم های مدرن سازه ال اس اف سازگاری خوبی با محیط زیست دارند . زیرا ضایعات کمتری تولید کرده و هم چنین قابلیت بازیافت و استفاده مجدد خواهند داشت اما در مقابل در سازه های چوبی برای ساخت ساختمان نیاز به قطع تعداد فراوانی درخت می باشد و برخی از مصالح ساختمانی مورد استفاده نیز غیرقابل بازیافت هستند .

وب سایت ساختمون مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل  پرده زبرا، دوربین مدار بسته، کاغذ دیواری  و پنجره دو جداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی، و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

وی افزود: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

کد خبر 750080

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)