Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‌های ترکیه از رایزنی‌ها در مورد استقرار یکی از سامانه‌های دفاعی اس ۴۰۰ در سواحل جنوبی این کشور خبر دادند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ آنکارا استقرار یکی از سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ خریداری شده از روسیه در نزدیکی قبرس و یونان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش رسانه‌های مختلف، ترکیه در حال بررسی استقرار یکی از سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ خریداری شده از روسیه در امتداد سواحل جنوب غربی این کشور و روبروی کشور‌های «قبرس» و «یونان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بلومبرگ هفته گذشته به نقل از چهار منبع آگاه نوشت ممکن است آنکارا یک سامانه دفاعی اس ۴۰۰ را در امتداد ساحل جنوبی این کشور در نزدیکی محل استقرار نیرو‌های دریایی محافظ اکتشافات ذخایر گازی در مدیترانه شرقی مستقر کند.
روزنامه‌های ترکیه نیز گزارش دادند که یک کمیته تخصصی در این کشور در حال بررسی مکان‌هایی است که سیستم دفاعی خریداری شده از روسیه را می‌توان در آن مستقر کرد.
براساس گزارش‎ها، ترکیه تصمیم گرفته یکی از سامانه‌های دفاعی را در آنکارا و حومه آن مستقر کند و بحث و بررسی در مورد استقرار سامانه دیگر در امتداد ساحل جنوب غربی ادامه دارد.
انتشار این خبر نگرانی یونان را که استقرار سامانه دفاعی اس ۴۰۰ ترکیه در این منطقه عامل بهم خوردن توازن منطقه‌ای و دادن مزیت برتر به آنکارا در کنترل حریم هوایی به ویژه در مناطق مورد مناقشه می‌داند، در پی داشته است.
آتن بیشتر نگران قرار گرفتن در شرایط دشواری است که ترکیه می‌تواند در مناطق غنی گاز و نفت در شرق مدیترانه، ایجاد کند.
خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه سبب بروز تنش‌هایی میان آنکارا و واشنگتن و نیز کشور‌های شرق اروپا شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه سامانه دفاعی قبرس یونان استقرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟