Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق قانون نظام صنفی تمام واحدها برای انجام فعالیت صنفی باید از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کنند که شرایط عموم واحدها در این زمینه کاملاً مشخص است اما جای سوال است که برخی واحدها که زیر نظر چند دستگاه یا شرکت و کارخانه‌های بزرگ فعالیت می‌کنند نیز باید از اتحادیه مرتبط جواز کسب دریافت کنند یا خیر؟

به طور مثال شرکت‌های خودروسازی در شهرهای مختلف نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارند و عموماً در قالب واحدهای تعمیرگاهی فعالیت می‌کنند که فعالیت آنها زیر نظر شرکت‌های خودروسازی انجام می‌شود که جای این سوال وجود دارد که این واحدها باید از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کنند؟

در این رابطه محسن فقیهی - رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس و توقفگاه و پارکینگ تهران - گفت: واحدهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان طبق ماده ۹۰۹۱ قانون نظام صنفی باید از اتحادیه مربوطه پروانه کسب دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اتحادیه مربوطه در چارچوب قانون باید به فعالیت واحدهای صنفی زیرمجموعه خودروسازان نظارت داشته باشد و در صورت ثبت شکایت از این واحدها در اتحادیه‌های صنفی، اتحادیه مربوطه در چارچوب قانون رسیدگی و بررسی خواهد کرد.

با این تفاسیر می‌توان گفت که تمام واحدهای صنفی ارائه دهنده خدمات و کالا در راستای فعالیت قانونی خود با وجود ارتباط با دستگاه‌ها و کارخانجات مختلف باید از اتحادیه‌های صنفی مربوطه نیز پروانه کسب دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واحدهای صنفی پروانه کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات پرسپولیس در مورد بلیت فروشی

پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کرد.

طرفداری | پرسپولیس در مورد بلیت فروشی بیانیه صادر کرد.

پرسپولیس نوشت:

به اطلاع هواداران می‌رساند باشگاه پرسپولیس طبق روال همیشگی مقدمات آغاز بلیت‌فروشی بازی پیش‌رو را انجام داده و به زودی بخش خرید بلیت این بازی در وبسایت مربوطه برای هواداران فعال می‌شود. 

همچنین مطلب منتشر شده در صفحه منتسب به وبسایت بلیت‌فروشی به هیچ‌ عنوان صحت ندارد و سامانه مربوطه منتظر اخذ مجوزهای لازم برای شروع بلیت‌فروشی است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • توضیحات پرسپولیس در مورد بلیت فروشی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد