Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا؛ همگام با آغاز مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون، دکتر مظفری با پیوستن به این طرح از ساکنان و گردشگران جزیره کیش دعوت کرد تا در راستای سلامت خود و جامعه، به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوسته و در موفقیت این طرح ملی مشارکت کنند.

دکتر مظفری دوشنبه 20 خرداد در نشستی با دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش ضمن تقدیر از مسئولان و کارکنان این مرکز و تمامی دست اندرکاران اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در جزیره کیش برای تلاش و اهتمام جدی در جهت ارتقای سلامت هموطنان، ابرازامیدواری کرد با همکاری ساکنان فهیم کیش این طرح ارزشمند ملی در منطقه بخوبی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه این طرح هزینه های درمانی افراد را نیز، کاهش می دهد گفت: اگر چه کنترل این بیماری از سال‌های قبل در کشور آغاز شده بود اما این بار با مشارکت همه هموطنان می توانیم امیدوار باشیم که مردم در تمامی شهرها و روستاهای کشور از سطح سلامت خود آگاهی یافته و مبتلایان به فشار خون نیز ضمن رعایت رژیم غذایی سالم تر با مراجعه به پزشک این بیماری را به موقع درمان کنند.

در طرح غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون، افراد می توانند با ثبت مشخصات خود در سامانه های مربوطه به صورت خود اظهاری و یا به کمک کارشناسان سلامت در ایستگاه های ثابت و سیار شناسنامه سلامت دریافت کنند.

این طرح که همزمان با سراسر کشور و بنا به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 17 خرداد در جزیره کیش آغاز شده بود تا 15 تیر ادامه دارد. در این مدت کارکنان مرکز توسعه سلامت کیش آماده ارائه خدمات اندازه گیری فشارخون از افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند.

فشار خون بالا یا پر فشاری خون، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. در صورتی که فشار خون به‌ طور مزمن برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد. نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند.

پر فشاری خون عامل خطر عمده در سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی قلب، آنوریسم‌های شریانی و دلیل بیماری‌های مزمن کلیه است. تغییر رژیم غذایی و روش زندگی می‌تواند در کنترل فشار خون مؤثر بوده و خطر عوارض ناشی از آن را بر سلامتی کاهش دهد. با این حال، درمان دارویی برای افرادی که تغییر روش زندگی در آن‌ها بی تأثیر بوده یا کافی نبوده‌ است، ضروری می‌باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسیج جامعه رژیم غذایی سلامت فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، امیرعلی داود روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

وی افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت‌های فعال انجام گرفته است.

این مقام مسوول گفت: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

امیرعلی داود اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد و همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز