Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: این یک همایش کاملا علمی و تخصصی است و دنبال سیاست بازی نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش نقل از مرآت، مسعود نصیری رئیس همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، گفت: اولین شرط توسعه پایدار هر منطقه ای رفاه است و لازمه رفاه نیز آب می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه ها حساسیت بر مشکلات و مسائل منطقه ای است، افزود: مهمترین مسئله استان سمنان نیز آب است که بر همین مبنا همایشی برگزار و به صورت تخصصی و علمی به ضرورت انتقال آب دریای خزر می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش بنا بود سال گذشته برگزار شود ولی به دلایلی 3 بار به تعویق افتاد، تصریح کرد: هر چند طرح انتقال آب دریای خزر در مجلس مصوب شده است ولی همیشه ضرورت انتقال آب باید تبیین شود تا جامعه هدف اقناع شوند.

رئیس همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان با تاکید بر اینکه این یک همایش کاملا علمی و تخصصی است و دنبال سیاست بازی نیستیم، گفت: هدف ما در این همایش گفتمان سازی برای اقناع منتقدین و جامعه هدف است.

نصیری اضافه کرد: پرفسور کردوانی یکی از منتقدین جدی طرح انتقال آب دریای خزر بود ولی با گفتمان سازی هایی که شد وی نیز الآن موافق این طرح می باشد.

وی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان و فلات مرکزی را به نفع مردم ایران دانست و تصریح کرد: وقتی آب به سمنان منتقل شود اینگونه نیست که استان های شمالی و مازندران دچار مشکل و آسیب شوند بلکه برعکس این استان ها از مزایای این طرح نیز می توانند بهره ببرند.

رئیس همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان کرد: اگر این استان آب نداشته باشد مردم مهاجرت می کنند و کم کم استان سمنان تضعیف می شود.

مجید قلهکی دبیر علمی همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان نیز در این نشست گفت: این همایش 25 خرداد ماه و در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه سمنان برگزار می شود و از وزارت نیرو نیز برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای  ارائه مقاله این همایش به 120 نفر از متخصصان آب کشور فراخوان داده شد، تصریح کرد: حدود 60 مقاله به این همایش ارسال شد که پس از داوری 32 مقاله تخصصی به همایش راه پیدا کرد.

دبیر علمی همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اضافه کرد: تمام مقالات همایش به صورت پوستر در معرض دید محققان و کارشناسان قرار خواهد گرفت و 5 مقاله نیز به صورت شفاهی در همایش ارائه می شود.

قلهکی، موضوعات الگوی مصرف، مطالعات فنی، مطالعات زیست محیطی، مطالعات اجتماعی و اقتصادی، مطالعات ژئوپلیتیکی و سیاسی و مطالعات سرمایه گذاری طرح را از محورهای  اصلی مقالات همایش برشمرد.

وی با بیان اینکه ار میان 60 مقاله ارسالی به همایش یک مقاله هم انتقادی نبوده است، گفت: این نشان می دهد که انتقادات برای طرح انتقال آب دریای خزر کلی نگری است و منتقدین اطلاعات کاملی از این طرح ندارند که این همایش استارتی برای ارائه اطلاعات است.

دبیر علمی همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار کرد: انتقال آب در جهت تامین آب شرب و صنعت صورت می گیرد و برای بحث مصرف کشاورزی نیست.

قلهکی با بیان اینکه امسال در سمنان با توجه به بارندگی هایی که داشته ایم کمبود آب نخواهیم داشت ولی این امر ابدی نیست، افزود: تا سال 2030 هیچ احدی نمی تواند در استان سمنان زندگی کند اگر آب نباشد.

به گزارش مرآت، مطالعات طرح انتقال آب دریای خزر در سال 89 کلید خورد و سال 91 شرکت مشاور مربوطه کار مطالعات فاز یک را آغاز کرد و در سال گذشته نیز مرحله اول کار انتقال آب به فلات مرکزی به اتمام رسید.

 طرح انتقال  آب دریای خزر در بودجه 89 ردیف اعتبار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی