Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از در دست ساخت بودن دو خوابگاه دخترانه و پسرانه در محل پردیس این دانشگاه خبر داد و گفت: خوابگاه پسرانه بوستان ۶ دارای پیشرفت ۴۵ درصدی است.

به گزارش ایسنا، فرهاد رضایی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دو خوابگاه دخترانه و پسرانه‌ای که در محل پردیس دانشگاه در دست ساخت هستند، با مشارکت مجمع خیرین سلامت در حال انجام می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوابگاه پسرانه بوستان ۶ دارای زیربنای ۴۳۰۰ مترمربع در شش طبقه و همچنین خوابگاه دخترانه گلستان پنج در شش طبقه و زیربنای ۴۵۰۰ متر متربع در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی احداث خوابگاه پسرانه بوستان شش و رسیدن به مرحله سفت‌کاری و گچ کاری، اظهار کرد: این طرح عمرانی از نظر معماری در مرحله سفت‌کاری، زدن سقف و انجام اقدامات تاسیساتی است. همچنین خوابگاه گلستان پنج که دخترانه است دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و با تکمیل و بهره‌برداری از این دو خوابگاه، می‌توان به نتایج قابل قبولی در حوزه خوابگاهی دانشگاه دست یافت.

رضایی در خصوص تاریخ بهره‌برداری از خوابگاه پسرانه بوستان ۶ گفت: اگر همه شرایط مهیا باشد و مشکلی پیش نیاید، این خوابگاه مهرماه وارد مدار اسکان خواهد شد و دانشجویان می‌توانند از ابتدای سال تحصیلی جاری، در این خوابگاه اسکان یابند. همچنین خوابگاه گلستان ۵ نیز اوایل سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی محل تأمین اعتبار این دو خوابگاه را از طریق مجمع خیرین سلامت و همچنین اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد اعتبارات توسط مجمع خیرین سلامت و مابقی از طریق دانشگاه تأمین شده است. این خوابگاه‌ها بر اساس استانداردهای مصوب وزارت بهداشت در حال تکمیل و ساخت است

رضایی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خوابگاهی اسکان داده شده در خوابگاه‌های دانشگاه اظهار کرد: به همه دانشجویان متقاضی به خوابگاه، اسکان داده‌ایم و هیچ دانشجوی در لیست انتظار خوابگاه قرار ندارد. دانشجویان مقاطع دکترا و رزیدنتی به دلیل اینکه تعهدی نسبت به خوابگاه و اسکان آنها نداریم، در خوابگاه‌های خودگردان و شهریه‌پرداز اسکان می‌یابند و همچنین دانشجویان مقاطع ارشد و کارشناسی رشته‌های مختلف از جمله پزشکی، دندانپزشکی و… و همچنین دانشجویانی که از طریق کنکور، وارد دانشگاه شده‌اند، در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به فرسودگی و قدمت بالای خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جدیدترین خوابگاه ما سال ۷۴ تأسیس شده است و قدیمی‌ترین خوابگاه در سال ۴۸ که این نشان از قدمت بالای خوابگاه‌ها و فرسودگی آنهاست البته همه ساله نسبت به نوسازی و ترمیم خوابگاه‌ها در بخش‌های مختلف اقدام می‌شود و همچنین تابستان سال گذشته با اعتبارات دانشگاه با هزینه بالغ بر دو میلیارد تومان، نسبت به بازسازی سه خوابگاه در بازه زمانی ۴۵ روزه اقدام کردیم. البته بقیه خوابگاه‌ها هم با توجه به قدمت بالا و فرسودگی نیاز به بازسازی دارند که متناسب با شرایط بودجه‌ای، در لیست بازسازی قرار می‌گیرند.

به گزارش مفدا، مدیرامور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وجود یک خوابگاه متاهلی برای اسکان دانشجویان این دانشگاه گفت: مهم‌ترین مشکل حوزه خوابگاهی دانشگاه مربوط به اسکان دانشجویان متأهل است. دانشگاه تهران تنها دارای یک خوابگاه متاهلی است که در شهرک دانشگاه واقع شده است. این خوابگاه با ظرفیت اسمی ۱۳۰ واحد دارای قدمت بالایی است و فرسوده ست که به علت فرسودگی تنها ۶۲ واحد آن قابل استفاده است و به لحاظ ایمنی نمی‌توانیم از همه ظرفیت‌های این خوابگاه برای اسکان دانشجویان متأهل استفاده کنیم. البته برای بازسازی و ترمیم خوابگاه از طریق مجمع خیرین وارد کار شدیم و در بازدیدی که صورت گرفت، اعلام شد ساختمان به دلیل فرسودگی ارزش تعمیر ندارند. باتوجه به وقفی بودن ملک خوابگاه متاهلی، عملاً ساختن خوابگاه جدید، مشکلاتی به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی دانشجويان علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل