Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@22:19:55 GMT

ترامپ رئیس‌جمهور چین را هم تهدید کرد!

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۳۲۱۱

ساعت 24- رئیس‌جمهور آمریکا شی جین پینگ را تهدید کرد در صورتی که در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند، تعرفه‌های وارداتی علیه چین را افزایش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در یک مصاحبه تلفنی با شبکه «سی ان بی سی» به مسائل مختلفی از جمله توافق تجاری با چین و نشست گروه ۲۰ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مصاحبه اعلام کرد: چین در نهایت توافقی را با آمریکا امضا خواهد کرد؛ زیرا پکن به این توافق نیاز دارد.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه به کاهش ارزش واحد پول چین اشاره کرد و گفت: چین ارزش پول رایج کشورش را کاهش داده است. این کاهش ارزش پول باعث ایجاد یک زمین بازی ناهموار می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه رئیس جمهور چین را تهدید کرد و گفت: اگر شی جین پینگ در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند، تعرفه‌های وارداتی بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی به سرعت اعمال می‌شود.

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ تعرفه‌های وارداتی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را به ۲۵ درصد افزایش داد. وی همچنین تهدید کرد تعرفه‌های وارداتی بر روی بقیه کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار هم به زودی افزایش خواهد یافت. پکن هم در مقابل بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه از رئیس بانک مرکزی این کشور به دلیل افزایش نرخ بهره انتقاد کرد و گفت: افرادی در بانک مرکزی هستند که محبوب من نیستند. آن‌ها به حرف‌های من گوش نمی‌دهند. آن‌ها نرخ بهره را به سرعت افزایش می‌دهند و با این کار اشتباه بزرگی می‌کنند. رئیس بانک مرکزی چین شی جین پینگ است. او می‌تواند هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

رئیس جمهور آمریکا از جمله مخالفان سرسخت افزایش نرخ بهره در آمریکاست و بارها به همین دلیل از جروم پاول، رئیس بانک مرکزی انتقاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین