Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@05:43:41 GMT

محور هراز چهار خطه می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۳۲۳۸

ساعت 24- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودهن و پردیس گفت: محور هراز چهار خطه می شود.

محمدرضا زمانی در خصوص برون رفت از گره ترافیکی در محور هراز اظهار داشت: از اواخر سال ۹۴ قرار دادی جهت چهار خطه کردن و تعریض و بهسازی محور هراز به کارفرمایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بسته و فعالیت ها شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدلیل شرایط خاص آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی محور هراز فعالیت و کار در این محور بسیار سخت است و مدت زمان بیشتری برای بهره برداری از طرح‌ها را می‌طلبد.

زمانی تصریح کرد: به طور میانگین با توجه به شرایط آب و هوایی حدود ۶ الی ۷ ماه در سال می توان در محور هراز فعالیت عمرانی و بهسازی و تعریض جاده را انجام داد، به همین دلیل پروژه مذکور زمان بیشتری را برای کار برده که تا کنون ۷۵ در صد پیشرف فیزیکی در خصوص عملیات چهارخطه محور انجام داشته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پردیس رودهن بیان کرد: تعریض محور هراز در دو قطعه به طول ۷۸۰ متر حد فاصل آهگ دره تا گالری امام زاده هاشم در حال انجام است و همزمان به موازات آن نیز احداث کنار گذر به طول ۱۹۸۰ متر در دست اقدام است که تا اخر مهر ماه سال جاری طبق قرارداد پیمانکار، پروژه به اتمام می رسد و به اداره راهداری تحویل داده می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: هزینه قرارداد تعریض محور هراز ۸ میلیارد تومان بوده، زیر سازیها انجام شد ه است و بستر برای روکش، آسفالت و ایمن سازی محور آماده است.

زمانی گفت: طی بازدید رئیس سازمان و مدیر کل راهداری استان تهران سعی بر این است که پروژه سریع‌تر به اتمام برسد.

گالری امامزاده هاشم بهسازی می شود

محمد زمانی در ادامه گفت: بنا داریم بعد از بهره برداری از محور هراز با توجه به فرسودگی گالری امامزاده هاشم بار ترافیکی را به واریانت کنار گالری امامزاده هاشم و در واقع مسیر جدید احداثی انتقال دهیم تا گالری امامزاده هاشم نیز بهسازی شود.

محمد زمانی در خصوص بهسازی گالری امام زاده هاشم گفت: طبق پیگیری هایی که انجام شده از دیواره هایی با جنس نانوبرای گالری استفاده خواهد شد زیرا بازتاب نور بهتری دارد و از فرسودگی گالری در مدت زمان طولانی تری محافظت میکند و همچنین از نظر هزینه نیز این دیواره ها به صرفه تر هست.

زمانی با توجه به حساسیت محور هراز، آن را یک محور ملی - توریستی خواند و گفت محور هراز از نظر استراتژیکی از اهمیت خاصی برخوردار است بنابراین سعی داریم بهترین خدمات راهداری که شایسته هموطنان است، ارائه دهیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودهن پردیس در ادامه سخنان با توجه به اولویت‌های راهداری استان تهران گفت: خط کشی گرم و سرد محور هراز اکنون در حال انجام است.

زمانی بیان‌کرد: روکش و آسفالت پلیمری محور هراز به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با پیگیری مدیر کل و رئیس سازمان راهداری در سال گذشته انجام شد اما مقاطعی از محور هراز هنوز روکش نشده است که به شرط تخصیص و تامین اعتبار، محدوده شهر آبعلی و انتهای بلوار رودهن و سادات محله نیز روکش و آسفالت می شود.

زمانی با اشاره به سه گره ترافیکی در محور هراز گفت: به دلیل اینکه بعضی از مقاطع در این محور ۴ و یا ۳ خطه است و حالت قیفی مانندی ایجاد می‌شود در زمان تردد بالای وسایل نقلیه گره ترافیکی و پس زدگی ترافیک را شاهد هستیم که تنها راهکار برون رفت از این ترافیک تعریض پل جاجرود و تعریض ورودی گالری امامزاده هاشم است.

وی بیان کرد: با انجام تعریض این دو محدوده در حوزه استحفاظی استان تهران در محور هراز دیگر شاهد گره ترافیکی نخواهیم بود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودهن پردیس بیان کرد: محور کمربندی شاخه جنوبی بومهن از پل شهدا تا سه راه مهرآباد گارد ربلها جمع آوری و نیوجرسی نصب می شود.

زمانی گفت به دلیل اینکه نگهداری گاردریل ها سخت و باید مرتب ترمیم شود و هزینه‌بر است بنابراین جمع آوری و به جای آن نیوجرسی نصب می گردد.

زمانی تصریح کرد: قرارداد با شرکت پیمانکار بسته شده و منتظر تجهیز کارگاه هستیم که عملیات جمع آوری و نصب نیوجرسی طی هفته آینده شروع شود.

وی ادامه داد: همچنین طی قرارداد مذکور نیوجرسی های فرسوده محور هراز و محور قدیم نیز جمع‌آوری و نیوجرسی نو جایگزین آن خواهد شد.

طرح جدید راهداری بر روی نیوجرسی ها

زمانی خاطر نشان کرد: برای اولین بار اداره راهداری استان تهران بر روی نیوجرسی ها طرحی در قالب رنگ آمیزی نیوجرسی ها در پیش گرفته است.

وی با اشاره به مشکل کانال «کمرد» گفت: کانال کمرد که چندین سال است مشکل دارد و به بحران رسیده با پی گیری های مقامات شهرستانی از جمله فرماندار و مدیرکل راهداری استان تهران بودجه آن گرفته شده و بعد از مشخص شدن پیمانکار اقدامات شروع می شود.

زمانی در ادامه با اشاره به محور کمربندی شاخه جنوبی بومهن گفت: از سال ۹۰ نصب روشنایی در این محور شروع شده بود که به دلیل مشکلات اعتباری و تعویض چند پیمانکار بهره برداری و اتمام کار کمی به طول انجامید اما اکنون عملیات به اتمام رسیده است و به محض اینکه تحویل اداره راهداری گردد از آن بهره برداری می شود.

این مقام مسئول با توجه به عملیات جاری راهداری عنوان کرد: محور هراز از محورهای ملی است و بنابراین جاروب کردن محور با یک دستگاه جاروب مکانیکی برای پاکسازی محور، تمیز کردن کناره جاده و نیوجرسی‌های محور، شست و شو ی علائم راهنمایی، شانه سازی، رگلاژ و تصحیح کناره جاده و شانه خاکی جاده از مهمترین عملیات جاری راهداری در طی هر روز است.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محور هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در یادداشتی به مناسبت هفته سلامت، وجوه مهم سلامت را برشمرد و بر نقش خانواده در سلامت افراد تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت هفته سلامت نوشت:‌« یکی از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی، «سلامت» است. چه، با برخورداری از تراز بالای صحت و سلامت است که می‌توان برای تحقق اهداف ریز و درشت زندگی و بیشینه‌سازی شادابی و موفقیت، گام فراسو نهاد و جهد و جد روزافزون کرد. لیکن، نباید از یاد برد که قلمرو و حیطه سلامت هرگز در سطح «سلامت جسم» محدود نمی‌ماند بلکه حیطه‌های پر اهمیت دیگری را نیز در بر می‌گیرد که از آن میان سه حیطه دیگر سلامت، یعنی «سلامت روان»، «سلامت اخلاق» و «سلامت اجتماعی» در خور توجه فزون‌تری هستند. نیازی به یادآوری نیست که این چهار حیطه سلامت پیوند وثیق و جدایی ناپذیری با یکدیگر دارند و لاجرم زوال یا نقصان هریک قادر است آن سه دیگر را دستخوش کژکارکردی کند.

 چنانچه از حیث یادآوری و بیش و کم از منظر امروزین بخواهیم تعریفی بس مختصر از این چهار حیطه سلامت به دست دهیم چنین می‌توان گفت که جسم آنگاه سالم است که بتوان بی‌هیچ محدودیتی از همه ظرفیت و توان آن برای «نیکو زیستن» بهره جست، روان نیز زمانی در سلامت است که نه تنها در دام هیچ «تعارض» آشفته‌ساز و نشانگان ملال انگیز و تنیدگی آشوبناکی گرفتار نشده باشد بلکه لبریز سُرور و وجد و خرسندی و پیوسته در تعالی و پویایی باشد. به همین قیاس سلامت اخلاقی نیز به حالتی اطلاق می‌شود که ذهن و ضمیر فرد عاری از «احساس گناه» باشد؛ آشکار است که لازمه فراچنگ زدن چنین خلق و حالتی آن است که فرد در کنش و منش و بینش خود، «فضایل اخلاقی» نظیر صداقت، عدالت، اصالت، امانت و جزو آن را فرو نگذارد و برای بیشینه‌سازی آن‌ها پیوسته بکوشد. سرانجام، مراد از «سلامت اجتماعی» آلوده نشدن به آسیب‌های مختلف از یک سو و داشتن ارتباط و تعامل «شفابخش» با جمع و جامعه از دیگر سو است.

 ناگفته پیداست که یک دوجین عامل را می‌توان نشان کرد و نشان داد که بر هر یک از این چهار حیطه سترگ سلامت تاثیر می‌گذارند. اما، تردیدی نمی‌توان کرد که در این میان سهم و نقش خانواده برجسته‌تر است. چون همانگونه که می دانیم در خانواده است که «اندیشه» شکل می‌گیرد، «شخصیت» فرا می‌بالد، «منش» نضج می‌یابد، «نگرش به خویشتن» پایه‌ریزی می شود و «نحوه رفتار» در برابر پدیده‌ها و در شرایط مختلف، سمت و سو داده می‌شود.

 حال این پرسش در برابر ما عرض اندام می‌کند که کدام خانواده قادر است تراز و میزان هر یک از چهار نوع سلامت را ارتقا دهد و مانع از فروشدن در «بیماری» و نقصان سلامت شود؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان انبوهی شاخص و ملاک را برای « خانواده سلامت محور» و «سالم پرور» فهرست کرد. لیکن به باور من از آن میان شاخص های زیر اهمیت بیشتری دارند:

۱.سبک زندگی برخوردار از تحرک بهینه (۶۰ دقیقه در روز)، بهداشت مطلوب، چک آپ دوره ای، تفریح به موقع و تغذیه مناسب. چنین سبکی نه تنها به سلامت جسم یاری می‌رساند بلکه سلامت ذهن و روان را نیز مضاعف می‌کند.

۲.پیروی از الگوی گفت‌وگوی سازنده برای از میان راندن تعارضات ناگزیر زندگی. در چنین خانواده‌ای کمتر مشاجره و منازعه و مجادله دیده می‌شود. چه، اینگونه خانواده‌ها زبان و کلام را در جهت «مفاهمه» و مصالحه بکار می‌گیرند و با گفت و شنود به موقع مانع از سایه انداختن تعارضات و مسائل حل نشده بر ساحت جان و روان می‌شوند.

۳.افزایش مستمر ذخیره شناختی. در خانواده سلامت محور مطالعه و یادگیری رفتاری رایج و مستمر است و لاجرم اعضای اینگونه خانواده‌ها پیوسته دانایی خود را افزایش می‌دهند و اندیشه خود را زیبا و غنی می‌سازند. آنان همچنین می‌کوشند تا «دانش» خود را به «خِرد» تبدیل سازند و آن را در کنش و عمل خود بکار بندند. ناگفته پیداست که پیامد دانایی، خردمندی و «اندیشه زیبا» خوشامدگویی مستمر به زیبایی‌های بیکران زندگی و شادابی و شورمندی جسم و روان است.

۴.فضیلت‌مند زیستن. در خانواده سالم پرور و سلامت محور به فضائل اخلاقی نه تنها در «گفتار» بلکه در «کردار» ارج نهاده می‌شود. به همین سبب اینگونه خانواده‌ها اغلب با خود و دیگران «در صلح» و آرامش هستند.

۴.برخورداری از روابط و پیوندهای اجتماعی خرسند ساز. چنین پیوندی نوعی «حمایت اجتماعی» است که همچون «سپری نیرومند» از اعضای خانواده در برابر سختی‌ها و رنج های ناگزیر زندگی حفاظت می‌کند. یادمان باشد که در جهان بودن یعنی با دیگران بودن.

 خلاصه آنکه، خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد و لاجرم احساس خوشبختی و بهروزی و شادابی آن پیوسته در حال افزایش است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است