Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار غیزانیه ضمن تکذیب خبر مهار آتش در زباله دان اهواز گفت: دود ناشی از سوختن زباله سبب اختلال در دید رانندگان و مسافران در محور رامهرمز- هفتکل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول ساکی، بخشدار غیزانیه درخصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در زباله دان اهواز گفت: نه تنها آتش در این منطقه کاملا مهار نشده و کذب است، بلکه دود ناشی از سوختن زباله‌ها دید مسافران و رانندگان در محور رامهرمز-هفتکل را هم دچار اختلال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دودگرفتگی جاده رامهرمز به هفتکل، شب هنگام بیش‌تر می‌شود اظهار کرد: این مسئله ممکن است منجر به وقوع حوادث در این مسیر شود.

ساکی اذعان داشت: شعله‌های آتش هنوز در بخش‌هایی از این محل وجود دارد و دود غلیظ نیز همچنان متصاعد می‌شود، این در حالی است که شهرداری اهواز خودرو‌های اطفای حریق خود را از این محل خارج کرده است.

بخشدار غیزانیه در ادامه بیان کرد: دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی، اهالی روستا‌های اطراف را با مشکل مواجه کرده است.

عملی نشدن وعده مسئولان برابر با پیگیری قضایی

علی عموری، رئیس شورای بخش غیزانیه، با اشاره به پیگیری‌های طولانی مدت برای جلوگیری از حریق در سایت پسماند شهرداری اهواز، گفت: در صورت عملی نشدن وعده مسئولان، این مشکل را از طریق مراجع قضایی دنبال خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: آتش سوزی گسترده مدفن زباله که در جوار تعدادی از روستا‌ها قرار دارد باعث مشکلاتی برای مردم شده و بسته به جهت وزش باد، دود غلیظ آن به سمت روستا‌ها و یا به سمت شهر اهواز منتشر می‌شود.

عموی درباره ادعای مدیران شهرداری اهواز مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی در مدفن زباله صفیره، گفت: این آتش سوزی عمدی نیست و ناشی از سوختن خودبخودی زباله هاست؛ ادعای مدیران خلاف واقع است، زیرا سایت دفن زباله محصور و دارای نگهبان است که اجازه ورود افراد ناشناس به محل را نمی‌دهند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به پیگیری مساله آتش سوزی از طریق شورای شهرستان اهواز، بیان داشت: آتش سوزی در سایت پسماند چند سال است که ادامه دارد و پارسال از طریق نمایندگان مجلس، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری مساله را پیگیری کردیم و مسئولان وعده دادند که امسال مشکل را مرتفع می‌کنند، اما هنوز این وعده عملی نشده است.

گفتنی است؛ آتش سوزی در سایت پسماند اهواز از چهارشنبه گذشته و همزمان با عید فطر آغاز شده است. دود ناشی از این آتش سوزی در روز‌های گذشته تا اهواز نیز می‌رسید. با وجود ادعای مدیران شهرداری اهواز مبنی بر مهار آتش، اما هنوز شعله‌های آتش و انتشار دود غلیظ ادامه دارد.

سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط ۵ مترو طی روز گذشته شده بود.

به گزارش مشرق، هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود