Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه روز دوشنبه با خانم سیمونتا دی‌پیپو، رئیس دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، غلامحسین دهقانی، در این ملاقات اظهار کرد: ما اهمیت بالایی برای کار دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد و کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو قائل هستیم و بر همین اساس هم مشارکت فعالی در نشست‌های آن داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه و حمایت از حقوق بین‌الملل فضا، استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو بدون تبعیض، بهره‌برداری از ماهواره‌های کوچک و دسترسی منصفانه به مدار زمین‌آهنگ، از جمله مسائلی است که در این کمیته مطرح است و برای ما اهمیت دارد.
وی ادامه داد: از منظر ما، تقویت و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌های عضو، یکی از اهداف مهم یونوسا است که می‌تواند به عنوان یک عامل مؤثر در تحقق سایر سایر اهداف کمیته هم محسوب می‌شود. در کنار تصمیمات دولت‌ها، نقش یونوسا در تقویت و توسعه همکاری‌های فضایی در میان دولت‌ها از جمله از طریق تبادلات علمی و فنی، و انتقال تجهیزات و فن‌آوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

دهقانی گفت انتظار ما این است که یونوسا توجه ویژه‌ای به نیازهای دولت‌های نوظهور در عرصه فضا، به خصوص با توجه به اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، معمول دارد.

این مقام کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به همکاری یونوسا برای برگزاری موفق اولین کارگاه مشترک در خصوص بهره‌برداری از فن آوری فضایی برای مدیریت بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۵، آمادگی دارد دومین دور این کارگاه مشترک را در سطح منطقه‌ای در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در تهران برگزار کند.
خانم دی‌پیپو نیز ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص اصلاح در دستورکار دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد و تغییرات ایجاد شده، بیان کرد که تعامل این دفتر با ایران بسیار سازنده است.

وی ضمن موفق خواندن تجربه برگزاری اولین کارگاه مشترک، از برگزاری دور دوم آن در ایران استقبال کرد.

دهقانی همچنین پیشنهاداتی را در حوزه تبادل تجربیات و آموزش و ظرفیت سازی مطرح نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود