Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:35:52 GMT

بخش دولتی مانع اصلی کسب وکارهای نو درخوزستان است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۳۳۶۹

بخش دولتی مانع اصلی کسب وکارهای نو درخوزستان است

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نشان‌دهنده ارتباط دانشگاه و صنعت است که در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور بسیار زیاد دولت است که مانع حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستند و نیازمند استفاده از پروژه‌ها و ایده‌ها در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌ها هستیم به‌نحوی‌که اکوسیستم موجود در خوزستان تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: خوزستان یک استان مهم از نظر نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و حضور سیستم‌های دولتی مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اکوسیستم خاصی در استان ایجاد کرده که با سایر استان‌ها متفاوت است.

ستاری گفت: امروز تصمیم‌گیری‌های مهمی در خصوص بودجه، زیرساخت‌ها، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و به‌صورت خاص همه مدل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر روی جوانان بزرگ‌ترین سرمایه در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌ها است و همه کشور امسال برای مقابله با تحریم و توسعه استارت‌آپ‌ها پای‌کار آمدند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه شرکت‌های خلاق در حوزه علوم انسانی تشکیل شده است، یادآور شد: امروز بیش از ۴۰۰ شرکت خلاق در کشور در حال فعالیت هستند.

ستاری اضافه کرد: ایران درحالی‌که ازنظر جمعیت شانزدهمین کشور دنیا است اما نهمین زبان اینترنت دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ شتاب‌دهنده به‌صورت رسمی در کشور در حال فعالیت هستند و به‌طور خاص در حال حمایت از شتاب‌دهنده‌ها در سطح کشور هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: هم‌اکنون استارت‌آپ‌هایی در کشور وجود دارد که جز ۱۰۰ سایت پربیننده دنیا هستند و کاملاً به زبان فارسی در حال ارائه خدمات هستند.

ستاری گفت: همچنین وجود شرکت‌های انیمیشن‌سازی و بازی‌های کامپیوتری در سطح کشور نشان‌دهنده تجاری‌سازی علوم انسانی است.

کد خبر 4637188

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است