Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط بین ایسلند و ترکیه بعد از اتفاقاتی که در هنگام ورود تیم ملی ترکیه به ریکیاویک رخ داده، بحرانی شده است.

طرفداری- ایسلند و ترکیه قرار است در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۰، فردا در ریکیاویک به مصاف هم بروند. با توجه به درخشش ترکیه در مسابقات و حضور فرانسه در گروه، به نظر می رسد که رقابت اصلی بر سر سهمیه یورو بین ترکیه و ایسلند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساسیت بازی بعد از اتفاقاتی که شب گذشته در قبال بازیکنان ترکیه رخ داد، چند برابر شده است.

به گزارش ruv، بازیکنان تیم ملی ترکیه بعد از بردن فرانسه، با پروازی ۶ ساعته راهی ایسلند شدند تا خود را آماده بازی بعدی کنند. به نظر می رسد که در فرودگاه کفلاویک، مسئولان گمرک فرودگاه به خاطر مسائل امنیتی، چمدان ها و تمام تجهیزات بازیکنان ترکیه را به صورت جداگانه بررسی کرده اند و این روند ۳ ساعت طول کشیده است. اوضاع وقتی بحرانی می شود که وقتی بازیکنان ترکیه می خواهند در مورد شرایط بد فرودگاه با رسانه ها حرف بزنند، یک نفر با فرچه شستن ظروف، با امره مصاحبه می کند. انتشار تصاویر این مصاحبه، باعث خشم مردم ترکیه شده و ترک ها با لشکرکشی مجازی به صفحات خبرنگاران و سیاستمداران ایسلندی حمله کرده اند.

همچنین دولت ترکیه با محکوم کردن این اتفاقات، می گوید عصر امروز از طرف سفارت نروژ از دولت ایسلند می خواهد نسبت به ماجراهای پیش آمده در فرودگاه، پاسخگو باشد. ترکیه و ایسلند روابط سیاسی با هم ندارند و همه ارتباطات از طریق نروژ و دانمارک انجام می شود. وزیر امور خارجه ترکیه قرار است امشب با همتای خود در مورد مسائل پیش آمده صحبت کند. تهدیدهای زیادی علیه ایسلند صورت گرفته و حتی هشتگی در توییتر ساخته شده که انگیزه های انتقامی را در شهروندان ترکیه نشان می دهد. 

خبرنگاران ایسلندی بعد از آگاهی از ماجرا، سعی دارند ترک ها را قانع کنند که فردی که چنین کاری انجام داده، نه تنها خبرنگار نیست بلکه حتی توریست است. از طرفی طی تحقیقاتی که به عمل آمده، تیم ملی ترکیه از فرودگاهی به ایسلند پرواز کرده که از نظر امنیتی مورد تایید مقامات سختگیر فرودگاه کفلاویک نیست و به همین دلیل تمامی افراد پرواز باید مورد بازرسی قرار بگیرند. خبرنگاران ایسلندی می گویند حتی شهروندان ایسلندی که از پرواز مشابهی استفاده می کنند، روند مشابهی را طی می کنند. همچنین از ایسلند خبر می رسد که فرودگاه با مشکلات مهمی در بازرسی شب گذشته همراه بوده و به همین دلیل بازیکنان ترکیه بیش از حد معمول معطل شده اند. فرودگاه ایسلند ادعای بازیکنان ترک را رد می کند می گوید آنها ۸۰ دقیقه منتظر بودند، نه سه ساعت!

در هر صورت، جنجال های زیادی در مورد اتفاقات دیشب ایسلند به وجود آمده و حتی برخی از بازیکنان ترکیه، این رفتارها را نژادپرستانه و تحقیر آمیز خوانده اند. ایسلند می گوید بازرسی امنیتی این پروازها عادی و فردی که با امره مصاحبه کرده، یک توریست است. به نظر می رسد باید شاهد یک جنگ واقعی در دیدار فرداشب دو تیم باشیم. همچنین بیان این نکته خالی از لطف نیست که ایسلند باید در پاییز سال آینده برای بازی برگشت گروهی با ترکیه، به استانبول سفر کند. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • مصاحبه بد موقع و و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه