Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه جلسه «بیست و ششمین ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق معمول همکاران گزارشات هفتگی را از عملکرد اوضاع اقتصادی دادند و با توجه به پیشنهاداتی که خودشان دارند، ما در ستاد در تلاشیم که به صورت پیشگیرانه با مسائل برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه اقتصادی، مشکلاتی است می‌تواند در آینده در حوزه تولید و قیمت، تأثیرات منفی داشته باشد که پیش از وقوع، در مورد آن‌ها داخل جلسات بحث می‌شود و در مورد آن‌ها تصمیم می‌گیریم.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها مانند قوه قضائیه گزارش خوبی ارائه کردند، ادامه داد: روند هماهنگی ستاد‌های ما در اجرا بسیار مناسب شده و گزارشی از روند هماهنگی سیاست‌ها با ائمه محترم جمعه در کشور را در دستور کار داریم.

رحمانی فضلی بیان کرد: سیاست‌هایی به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان اتخاذ شد که مبتنی بر آن سیاست‌ها، می‌بایست در حوزه‌های مختلف سخنرانی و تریبون‌ها، اقداماتی انجام می‌شد و گزارشی که امروز داشتیم، گزارش مناسبی بود. همچنین در جلسه امروز، با توجه به صحبت‌هایی که در جلسه قبل مطرح شده بود، از جمله گزارش وزارت صمت، قیمت‌ها در حدود ۶۰ قلم کالا، پیگیری و رصد می‌شود. در جلسه قبل گزارشی ارائه شد که بر مبنای آن، اعلام کردیم که ۵۰ درصد از آن ۶۰ قلم کالا، با یک روند کاهشی مواجه شده است که ۴۰ درصد از آن کالا‌ها ثبات داشتند و برخی، روند افزایشی را پیمودند که متأسفانه برخی رسانه‌ها، این خبر را به اشتباه مخابره کردند.

وی تأکید کرد: برای بار دیگر، ما همه دستگاه‌ها را موظف کردیم تا سخنگو‌های واحد خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و هر نوع اطلاع‌رسانی با اطلاع دستگاه‌های اجرایی انجام شود و دستگاه‌های اجرایی با حضور فعال در عرصه اطلاع‌رسانی، با وقوع اشتباه در حوزه اطلاع‌رسانی مقابله کنند.

وزیر کشور با اشاره به بازار مسکن، افزود: بر اساس گزارش‌هایی که در حوزه مسکن داشتیم، برخی رسانه‌ها با فضاسازی و اطلاع‌رسانی کاذب، باعث افزایش قیمت اجاره‌بها و خرید و فروش مسکن شده بودند و برخورد خوبی از سوی قوه قضائیه صورت گرفت و ۱۰ سایت غیرمجاز که به این کار مشغول بودند، تعطیل شدند. پس از آن، فضای رسانه‌ای در این حوزه به آرامش رسید و قیمت مسکن با روند کاهشی مواجه شد. این روند در حوزه خودرو نیز وجود داشت که با آن‌ها هم برخورد کردیم که امروز دیگر فضای رسانه‌ای در حوزه مسکن، ارز و خودرو به صورت کاملاً مدیریت شده است و دستگاه‌های مختلف موظف هستند به صورت مستمر، آن‌ها را رصد کنند و گزارش ارائه دهند تا مردم بتوانند در این حوزه‌ها تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور هر هفته به صورت مستمر تشکیل می‌شود و در آن فضا‌های اقتصادی کشور رصد می‌شود و مناسب با آن فضای رصد شده، دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وزیر کشور ادامه داد: در جلسه امروز گزارشی از افزایش قیمت‌ها در برخی کالا‌ها از ستاد تنظیم بازار داشتیم که یکی از آنها، لبنیات بود. در گزارش آمده بود که برخی اقلام لبنیاتی حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته که در اینجا ما ریز عوامل افزایش قیمت را مورد بررسی قرار دادیم و از دوستان خواستیم تا نظارت دقیقی انجام دهند تا این افزایش قیمت، موجب نشود تا افزایش قیمت‌های کاذب را نیز در آینده شاهد باشیم لذا وزارت صمت و اصناف متولی این موضوع هستند.

رحمانی فضلی باتاکید بر اینکه کاهش قیمت را نیز در سیرِ این ثبات قیمت‌ها خواهیم داشت، یادآور شد: در جلسه، امروز بحثی در باب کاهش قیمت‌ها در عینِ ایجاد ثبات و مقابله با افزایش کاذب قیمت اقلام داشتیم و مقرر شد تا دستگاه‌های ذی‌ربط، تلاش برای کاهش قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهند و همانطور که مستحضر هستید یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت‌ها، قیمت ارز و نوسانات ارزی بوده است. حال با توجه به ۱۰ روز گذشته قیمت ارز روند کاهشی داشته، امیدواریم دستگاه‌های مرتبط با کالا‌های مختلف، روند را کنترل کنند و اگر قرار باشد با همان نسبت افزایش، قیمت‌ها به سرعت بالا رفته، باید به همان نسبت، کاهش قیمت را نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رحمانی فضلی وزارت کشور افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!