Web Analytics Made Easy - Statcounter

اله یار صیاد منش از جمله معماهای مربیگری آقای شفر و مدیریت استقلال در فصل گذشته است. این جوان 18 ساله که می توانست حتی در جام جهانی هم به عنوان جوانترین بازیکن جام و جوانترین فوتبالیست ایرانی خودنمایی کند در گیرودار اتفاقات پشت پرده استقلال از چشم ها دور ماند و بهانه این بود که صیاد منش مصدوم است و تا همین روزهای پایانی حضور شفر هم بازی به او در استقلال نرسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیادمنش دیشب ده دقیقه در ترکیب تیم ملی حضور یافت و یک گل زیبا هم زد تا معمای بازی ندادن او در استقلال پیچیده ترشود .

گفته می شود این بازیکن خوش آتیه که دو هفته بعد به تیم فنرباغچه ترکیه می پیوندد در گیرودار دلال بازی های پسر شفر در استقلال گرفتار آمده و شفر خواسته تا پسرش مدیریت برنامه صیاد منش را برای انتقال به اروپا بر عهده بگیرد که صیاد منش قبول نکرده است و همین بهانه ای شده تا شفر او را به بهانه مصدومیت پشت پرده نگه دارد و چشمان تیز کارشناسان و باشگاهها او را نبیند!

اکنون از مدیریت باشگاه استقلال سوال داریم که آیا واقعا براین اتفاقات وقوف داشته است ؟

 

اگر داشته و اجازه داده یک مربی خارجی هرکاری می خواهد با یک جوان ایرانی بکند که بدا به حال این فوتبال و اگر نمی دانسته که عذر بدتر از گناه است.

از طرفی اعضای فنی هیات مدیره استقلال که برخی ها مثل میرشاد ماجدی خود را خبره و کارشناس هم می دانند چرا یکبار به شفر نگفتند چرا صیاد منش را بازی نمی دهد؟ شماها هم تقصیر دارید آقایان هیات مدیره و اعضای کمیته فنی که دورهم جمع می شوید و چای و شیرینی و گپ و گفتی دوستانه و حمایت بی چون و چرا از مدیرعامل !

چه استعدادهایی که در این وانفسای باشگاهداری دولتی ما هرز رفته اند و همگی مثل صیاد منش این شانس را نداشته اند که مربی خارجی تیم ملی  از راه برسد و او را از پستوهای تاریک دلالی بیرون بکشد و در اولین حضورش در تیم ملی با ده دقیقه بازی خود را به اثبات برساند.

حتی اگر فرض را برصحت ادعای شفر و مدیریت باشگاه استقلال بگذاریم و بگوییم که او مصدوم بوده و این سوال مطرح می شود که اگر صیاد منش مصدوم بوده که یک فصل نتوانسته بازی کند چطور سرمربی تیم ملی او را دعوت می کند به او بازی می دهد و او هم در اولین ده دقیقه بازی اش در تیم ملی گل می زند.

درد فوتبال ما یکی دوتا نیست. آن از اتفاقات فینال جام حذفی که مشخص نشد چی بود و چی شد و چرا 4 ساعت وقت مردم و تلویزیون را براحتی گرفتند و این هم اتفاقاتی که در باشگاههای دولتی ما می افتد و جالب است که در همه موارد جناب وزیر ورزش همانند سرداری فاتح و ناجی بزرگ در آخرین لحظه وارد می شود  دستور می دهد که چنان شود و چنین نشود.

در بازی فینال جام حذفی زمانی که داور سوت عدم برگزاری بازی را کشید تا تماشاگران و تیم ها رفتند و آب به چمن ورزشگاه بستند یکساعت طول کشید و وقتی بازی شروع شد بعد از دو ساعت وقفه بیانیه ای را مجری برنامه شبکه سه قرائت کرد از قول وزیر ورزش که دستور اکید داده بود بازی به هر شکل ممکن باید برگزار شود.

خیلی هم ممنون جناب سلطانی فر! سوال می کنیم در آن دوساعت شما کجا تشریف داشتید؟

مگر مدیرکل استان نماینده تام الاختیار شما در استان نیست؟

چرا همان لحظه اول که تیم داماش بازی در می آورد و بالا نمی آمد به مدیر کل استان گیلان دستور ندادید که به مدیر باشگاه دستور بدهد تیمش را برای بازی مهیا کند؟

جناب سلطانی فر! چشم بستن بر اتفاقات خطرناک دو بازی پرسپولیس و سپاهان و گذر کردن از اتفاقات خطرناک اولین بازی در ورزشگاه آزادی و احکامی به سبک نه سیخ بسوزد نه کباب که بریده نتیجه اش را در اصفهان دیدیم. در تهران یک نفر جان خود را از دست داد و دهها نفر دست و پا و سرشکسته روی دست مردم ماندند و در اصفهان چشمی نابینا شد و بازهم دهها زخمی و صدماتی که به هردو ورزشگاه ازادی و اصفهان وارد آمد و آبرویی که ازفوتبال ایران در برابر دیدگان آسیایی ها و جهانیان رفت.

فینال جام حذفی را باید پیش بینی چنین اتفاقاتی را می کردید.

مدیرکل شما در استان خوزستان ، هیات فوتبال استان و ناظران فدراسیون فوتبال چکاره بودند که فکر این اتفاقات را نکرده بودند؟

برگردیم به الله یار صیاد منش که امروز بر همگان واضح و مبرهن شده که او اسیر یک دسیسه پنهان در باشگاه استقلال شده است.

بدون شک اولین گناه متوجه مدیر عامل استقلال است چون اوست که باید امروز پاسخ این معما را بدهد. از کجا معلوم با بازیکنان جوان دیگر چنین نکنند.

جوانانی که برای از دست ندادن جایگاه خود سکوت می کنند و هر نوع ظلمی را تحمل می کنند ولی یکی از آنها می شود صیاد منش که از شانس خوبش مقابل مربی تیم ملی و دیدگان میلیونها بیننده تلویزیونی می آید و در ده دقیقه خط بطلانی بر تفکرات پوچ و دروغین کسانی می کشد که یک فصل به او بازی نداند و گفتند مصدوم است. شاید هم مصدومیتی داشته ولی نوع بازی او در تیم ملی نشان داد که مصدومیت بهانه ای بیش نبوده است .

استقلال و پرسپولیس دوباره در آستانه بستن تیم های خود برای فصل آتی هستند.

لطفا ناظرانی آگاه بگذارید تا اولا بازیکنان بنجل خارجی را با قیمت های نجومی دلالان حاضری خور به دو تیم هدیه نکنند و جوانانی مثل صیاد منش را پشت خط نگه ندارند.

*سیدرضافیض آبادی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال بازی باشگاه استقلال تیم ملی سرمربی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه فراق از تحصیل

  این تعداد بنا به گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۹۳۰ هزار دانش‌آموز رسیده است. در همین گزارش اشاره شده ‌یکی از معضلات اصلی در مواجهه با این مسأله، فقدان آمار جامع و شفاف از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنان است.به همین دلیل گمانه‌زنی و فرضیه‌پردازی درباره علت‌های پدیده بازماندگی از تحصیل همچنان ادامه دارد. برخی تفاوت بازماندگی از تحصیل در میان دختر و پسر را قابل توجه نمی‌دانند، در حالی‌که عده‌ای  آن را مؤثر می‌دانند و بعضی‌ها نیز عوامل آن را بسته به منطقه، جنس، مقطع تحصیلی و... متنوع می‌دانند. مثلا ممکن است در یک منطقه فرهنگ طایفه‌گرایی و نگاه‌های جنسیتی باعث بازماندگی از تحصیل شده باشد اما در منطقه‌ای دیگر وضعیت اقتصادی و چند‌زبانه‌بودن کودک در بازماندنش از تحصیل مؤثر باشد. در مطالعات مربوط به بازماندگی از تحصیل، معمولا از دو پدیده «بازماندن از تحصیل» و «ترک‌تحصیل» برای کسانی که در سن تحصیل قرار دارند(جمعیت لازم‌التعلیم) صحبت می‌شود. برای هر دو پدیده نیز در یک دهه اخیر آمار گوناگونی ارائه شده‌است. به‌‌عنوان نمونه برای «بازماندن از تحصیل» در۱۰سال اخیر به اعداد متنوعی از صدهاهزار تا چندمیلیون نفر اشاره شده است. بخشی از این گوناگونی در آمار ناشی از شیوه محاسبه سن در جمعیت لازم‌التعلیم است. مقایسه سرشماری‌های اخیر نشان می‌دهد که بازماندگی از تحصیل در نیمه دوم دهه۸۰و نیمه اول دهه۹۰ روندی نزولی داشته است اما چنانچه از مطالعات اخیر مانند گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بر‌می‌آید احتمالا در نیمه دوم دهه‌۹۰ و سال‌های بعد از آن، تغییر جهت داده و روند افزایشی پیدا کرده است. همین مسأله یک‌بار دیگر پژوهشگران را به جست‌وجو برای پی‌بردن به عوامل و زمینه‌های مؤثر در بروز آن فراخوانده است.

دیگر خبرها

  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • قصه فراق از تحصیل
  • نگاهی به فصل دوم مسابقه معمایی موزیکال «صداتو» / نغمه‌ای در دل معمای موسیقی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل