Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@21:59:41 GMT

هشدار به بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۴۲۰۶

هشدار به بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نعمت الله صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : تمام ظرفیت دستگاه قضائی برای خدمت و کمک به مردم آماده است و به طور قطع با متخلفان حوزه مسکن برخورد‌های لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت : زمانی که در هر حوزه و بخشی شاهد ایجاد یک سری التهابات کاذب هستیم عده خاصی که بیشترین منفعت را از التهاب ایجاد شده می‌برند پشت قضیه هستند و خط دهی می‌کنند تا ماجرا آن گونه که مطلوب خودشان است اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی افزود: در جریان موضوع افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره بهای مسکن نیز حتماً دست‌هایی پشت پرده قرار دارد و صاحبان چند بنگاه معاملات ملکی با هماهنگی یکدیگر نرخ‌های غیرمتعارف تعیین و کم کم به کل شهر سرایت می‌دهند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در برخی موارد صاحبان املاک هیچ نقشی در افزایش بی رویه نرخ اجاره بهای مسکن ندارند و این بنگاه دار است که التهاب آفرینی کرده و برای کسب منافع شخصی چنین اقداماتی را صورت می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش نظارت‌ها توسط دستگاه‌های مسئول، گفت: دستگاه قضائی با افراد شناسایی شده طبق قانون و با جدیت و بدون گذشت برخورد خواهد کرد.

صادقی البته این را هم اضافه کرد که رابطه بین مالک و مستاجر در رهن و اجاره منزل توافقی بوده و ۲ طرف بر سر قیمتی مشخص به تفاهم رسیده اند، که در این صورت نمی‌توان کاری خاصی انجام داد.

دادستان کرمانشاه گفت: برای کاهش التهاب موجود در بازار رهن و اجاره مسکن خوب است تا ائمه جمعه و جماعات و حتی رسانه‌ها پای کار بیایند و با آگاه کردن مردم و فرهنگ سازی زمینه‌ای را فراهم کنند که مالکان تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده در جامعه اقدام به تعیین نرخ اجاره بها نکنند.

وی گفت: درآمد پائین برخی شهروندان و ناتوانی در تامین اجاره بهای پرداختی آن‌ها را به فکر چادرنشینی انداخته که این در شان ملت بزرگ ایران و استان کرمانشاه نیست.

صادقی در پایان خواستار شناسایی بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز در سطح استان از سوی اتحادیه املاک و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی نیز شد .

 

 

انتهای پیام/د

تمام ظرفیت دستگاه قضائی برای خدمت و کمک به مردم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد