Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی گزارش دیدبان هسته‌ای سازمان ملل مبنی بر تسریع غنی‌سازی اورانیوم در ایران، مدعی شد که به تهران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در پیامی ویدئویی ادعا کرد: به ایران اجازه نخواهیم داد سلاح‌های هسته‌ای بسازد که ما و جهان را در مخاطره قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری مشترک خود با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در پاسخ به سوال خبرنگار آلمانی در ارتباط با مشکلات موجود در خاورمیانه و برخی از اظهارنظر‌ها در مورد نقش ایران در این ارتباط گفت: مشکل خاورمیانه سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت بدون حد و مرز ایالات متحده از این جنایت‌هاست. شما باید در مورد این موضوع از رژیمی سوال کنید که دارای سلاح هسته‌ای است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در کنار نیروگاه دیمونا می‌ایستد و می‌گوید ایران را نابود خواهیم کرد. آن‌ها باید این سوالات را پاسخ دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: البته هیچ‌کسی نمی‌تواند اقدامی علیه ایران انجام دهد چرا که در برابر هر اقدامی پاسخ قاطعی را دریافت خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو در پاسخ به صحبت‌های ظریف با مظلوم‌نمایی مدعی شد: ظریف دروغ می‌گوید. این ایران است که به طور آشکار ما را به نابودی تهدید می‌کند. مقامات ایرانی روزانه اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کنند. ایران در سوریه نفوذ کرده است و امروز نیز خبر رسیده که به این کشور به برنامه‌های هسته‌ای خود تسریع کرده است.

به گزارش ایسنا، ادعای واهی این مقام صهیونیستی در حالی تکرار می‌شود که تولید سلاح هسته‌ای از سوی ایران پیش از این به دستور رهبری حرام دانسته شده و مقامات کشورمان بار‌ها اعلام کرده‌اند که ایران هیچگاه به سوی تولید سلاح در برنامه هسته‌ای خود نخواهد رفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو غنی سازی اورانیوم سلاح هسته ای رامبد جوان اقتصاد مقاومتی عبدالرضا داوری هایکو ماس شینزو آبه فرهاد مجیدی حشمت علوی حیات شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام