Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@04:23:06 GMT

چین به ادعای پمپئو درباره هواوی واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۴۶۵۶

چین به ادعای پمپئو درباره هواوی واکنش نشان داد

به گزارش وانانیوز، 

"گنگ شوانگ" روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: با شرکت هواوی که پمپئو همیشه یادآوری می کند، مثالی می زنم آمریکا همیشه مدعی است در موسسات چینی مانند هواوی «خطر امنیتی» وجود دارد؛ اما از ابتدا تا کنون سند معتبری ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: ما چندین بار تکرار کرده ایم که بهانه جویی غیر واقعی آمریکا با استفاده از نیروی تمام کشور و روشن کردن تمام موتورهای کشور برای حمله به شرکت هواوی، تنها یک شرکت خصوصی چین، بسیار غیراخلاقی و آبروریزی است و با موقعیت آمریکا به عنوان یک کشور بزرگ سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در اینجا، می خواهم به آقای پمپئو یادآوری کنم که گویا سخنان او مورد استقبال و پذیرش دیگران قرار نگرفته است حتی در شرایطی که آمریکا به دلخواه متوسل به وارد کردن فشار می شود، کارآمدی مؤسسات چینی مطلوب است بر اساس اطلاعاتی که از پایگاه اینترنتی هواوی دیدم این شرکت تا ۱۶ خرداد ۴۶ قرارداد اجرای فناوری نسل ۵ مخابرات در ۳۰ کشور جهان به دست آورده که برخی از این کشورها همپیمانان آمریکا و کشورهای اروپایی هستند که امریکا برای متقاعد کردنشان به وارد نشدن به همکاری با هواوی تلاش فراوان کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: من نام این کشورها را نمی آورم تا مایۀ شکستن دل برخی نشود.

وزیر خارجه آمریکا چندی پیش ضمن مصاحبه با رسانه های سوئیس بار دیگر تکرار کرده بود موسسات چینی امنیت اطلاعات را تضمین نمی کنند همکاری با موسسات چینی به معنی همکاری با دولت چین است اگر از فناوری مخابراتی هواوی استفاده شود، حمایت از اطلاعات شخصی و داده ها تضمین نمی شود.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت

با منتشر شدن اسناد بی‌پایه و اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی، فعالان فضای مجازی واکنش‌هایی نشان دادند و کذب بودن این ادعاها را بیان کردند و حتی اسناد منتشر شده توسط این شبکه را مورد تمسخر قرار دادند.

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد