Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر ارشد جهان عرب تصریح کرد: ایرانیان مردانی واقعی هستند ودولت ترامپ به‌خاطر مقاومت ایرانی‌ها، به گدایی مذاکره افتاده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبدالباری عطوان در رای‌الیوم نوشت: ایرانیان مردانی واقعی هستند که نه تنها در برابر شرط‌های آمریکا تسلیم نشده و نمی‌شوند بلکه کاری کرده‌اند که واشنگتن برای گفت‌وگو با تهران گدایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امارات، عربستان و نروژ که نفتکش‌های آنها در بندر الفجیره منفجر شد، یک ماه پس از انفجار، گزارش اولیه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند. مسئله قابل توجه در این گزارش این است که آنها به هیچ عنوان به ایران اشاره نکردند و گفتند برخی طرف‌های ناشناس اقدام به این حمله کردند.

بیشتر بخوانید:

عطوان: تهدیدهای ترامپ ما را یاد «چوپان دروغگو» می‌اندازد عطوان: آمریکا مرعوب افزایش نفوذ ایران شده است


چرا آنها به نام ایران اشاره نکردند؟ آنها گفتند که فقط یک کشور می‌تواند چنین حمله‌ای انجام دهد. چرا این کشور ناشناس است؟ پمپئو مدعی شده بود ایران این حمله را انجام داده است. بولتون هم گفته بود همه گمانه‌زنی‌ها علیه ایران است. پس چرا آنها ترسیدند نام ایران را ببرند؟ آنها به دو علت ترسیدند. علت اول این است که آنها ادله کافی ندارند چون عملیات بسیار با دقت انجام شده بود. آنها اگر بخواهند به نفتکش‌های حامل نفت حمله کنند، باعث ایجاد بحران در منطقه خلیج فارس خواهند شد. تصور کنید چهار نفتکش غول‌پیکر منفجر شد. غواصان به این نفتکش‌ها رسیدند و در آنها مین قرار دادند و نفتکش‌ها را منفجر کردند. غواصان عمداً به نفتکش‌هایی که حامل نفت نبودند، حمله نکردند. آنها عمداً طوری حمله کردند که هیچ نفتی از نفتکش‌ها نشت نکند. این‌ها پیام است. غواصان اقدام به این حملات کردند و با قایق‌های تندرو به عقب بازگشتند و هیچ‌کس آنها را رصد نکرد. شما که صدها میلیارد دلار برای دستگاه‌های رادار و برای رصد کردن و به‌دست آوردن اصلاعات هزینه می‌کنید، چطور این قایق‌های تندرو را ندیدید؟ فایده این سلاح‌ها و رادارها و میلیاردها دلاری که تلف می‌کنید، چیست؟


مسئله دوم به نظر من این است که اگر آنها بگویند ایران این حملات را انجام داده است، در این صورت آمریکا باید پاسخ دهد. اما آمریکا نمی‌خواهد پاسخی دهد. چون دچار وحشت شده است. اگر آمریکا پاسخ دهد، در این صورت همه هواپیماها، کشتی‌ها و نفتکش‌های این کشور منفجر خواهد شد. این یک پیام بود؛ مبنی بر اینکه ما توانستیم به چهار نفتکش برسیم و مسئله تمام شد. همه منطقه خلیج فارس پُر از نفتکش است. اگر آنها تنگه هرمز را نبندند، در این صورت نفتکش‌ها را ویران می‌کنند. در این صورت آمریکا می‌خواهد چه‌کار کند؟ آمریکایی‌ها ترسیده‌اند. آمریکا اکنون برای گفت‌وگو (با ایران) گدایی می‌کند.


ایرانیان مرد هستند. آنها می‌گویند ما نمی‌خواهیم بازیچه باشیم و با شما گفت‌وگو کنیم. باید در وهله نخست تحریم‌ها را لغو کنید. ما درباره مسئله موشک‌های بالستیک به‌هیچ عنوان مذاکره نمی‌کنیم و باید (آمریکا) به توافق هسته‌ای بازگردد. کسی که قوی باشد شرط‌های خود را تحمیل می‌کند. اما ما (عرب‌ها) فرمانبر و مزدور هستیم. این فاجعه‌ای است که ما (عرب‌ها) با آن روبه‌رو هستیم. ایرانیان تظاهرات روز قدس را برپا کردند. میلیون‌ها نفر در این روز تظاهرات کردند. اما ما قدس و فلسطین را فراموش کرده‌ایم. آنها (حکام عرب) می‌گویند نزاع میان فلسطین و اسرائیل است. آنها برای اجرای معامله قرن بسیج شده‌اند و می‌خواهند نشستی در این زمینه در منامه برگزار کنند اما اکنون فهمیده‌اند که هیچ‌کس در این نشست شرکت نمی‌کند. آنها فهمیدند پیش از آن‌که در بحرین گرد هم آیند، محور مقاومت معامله قرن را نابود کرد. این مردانگی است. آنها (مقاومت) کاملاً معامله قرن را لغو کردند. موشک‌های مقاومت و سخنرانی سیدحسن نصرالله در روز جهانی قدس، معامله قرن را کاملاً لغو و نابود کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آمریکا انفجار بندر الفجیره ترامپ عبدالباری عطوان نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی شامگاه دوشنبه در تجمع مردم قم به منظور گرامیداشت رزمنده شهید حاج طالع یوسف اف و حمایت از ۵ هزار شیعه زندانی در آذربایجان بیان کرد: حاکمان کشورهای اسلامی بدانند با جنبش و حرکت مقاومت اسلامی بنیاد استکبار برچیده می شود و ایران اسلامی با آمریکا دشمن است و از این مسیر عقب نشینی نمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت مسلمان ایران رژیم شاه را سرنگون و در برابر رژیم بعث ایستادگی کرد و امروز شاهدیم که راهپیمایی میلیونی اربعین ظهور و بروز کرده و این سیل بنیان کن دشمنان اسلام را از میدان به در خواهد کرد و همین جریان، طاغوت مصر و لیبی و یمن را از میان برداشت و اگر حاکمان راه را برای ملت ها باز کردند و صدای ملت ها علیه آمریکا بلند شد در این صورت ملت ها از این حکومت ها پیروی می کنند و گرنه مقاومت اسلامی سرانجام صدام و حسنی مبارک را برای آنان رغم می زند.

آیت الله اراکی بیان کرد: منطقه قفقاز همچنان خاستگاه مردان بزرگ است و رزمندگان این منطقه همواره پیشتاز بودند و ما از شهدای بزرگ آذربایجان تجلیل می کنیم که جان خود را در مسیر ارزش های اسلامی، قرآن و کشور آذربایجان فدا کردند.

وی با بیان اینکه دنیا باید بداند روزگار امروز روزگار مقاومت است افزود: دوران ستمگری ها و جنایتگری های بی پاسخ استکبار جهانی علیه ملت ها به پایان رسیده است.

آیت الله اراکی گفت: ما به رژیم اشغالگر قدس و جنایتکاران صهیونیسم عالم می گوییم آن دوران که شما ملت ها را می کشتید و سینه مستضعفان را له می کردید گذشته و امروز روز بیداری ملت ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روزی به سفیر عربستان گفتم اگر پادشاه کشور شما پرچم وحدت امت اسلام را برافراشته کند همه ما گرد او جمع خواهیم شد که این امر هم به سود دنیا و هم اخرت شان است.

آیت الله اراکی بیان کرد: امروز سران برخی از کشورهای منطقه باید با ملت های خود همراه شوند که در غیر این صورت روزی خواهد رسید که همین امت ها، آنان را سرنگون می کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه نهضت مقاومت از ایران اسلامی آغاز شد اما در این نقطه باقی نماند گفت: تفکر مقاومت امروز از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و اروپا و آمریکا را هم در نوردیده است.

وی با اشاره به تجمعات دانشجویی در حمایت از غزه ابراز داشت: دشمنان امروز می گویند جنبش دانشجویی اخیر کار ایران است اما نمی فهمند که این خیزش ریشه در فطرت های بشری است که علارغم همه کار رسانه ای دشمن برای سر پوشاندن بر جنایت ها اما آنان این حقایق را فهمیدند و وجدان های بشری بیدار شده و بشریت خیزش جدیدی پیدا کرده است.

وی گفت: دوران جهل و خواب و غفلت ملت ها به سر آمده و امروز دوران بیداری ملت ها است.

وی افزود: پیروزی از آن جنبش حماس و جبهه مقاومت فلسطین است و آنان نباید در برابر رژیم اشغالگر قدس کوتاه بیایند که این چنین نیز نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سران مقاومت اسلامی در درون غزه پیام دادند که ما در برابر رژیم اشغالگر قدس کوتاه نخواهیم آمد که باید به این مبارزان درود فرستاد.

وی گفت: جریان حمایت از مقاومت امروز در ۸۰ دانشگاه آمریکا به راه افتاده است و وجدان های بشری بیدار شده است.

کد خبر 6092622

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح