Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:19:57 GMT

گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۱۵۳

گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است

حسین افشاری روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان افزود: هرچقدر در تأمین و توزیع کالا موفق بودیم در گفتمان سازی و بیان عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی ناموفق عمل کرده ایم.

وی با بیان اینکه خرید بیش از نیاز از سوی سود جویان ضعف ضربه بزرگی در مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی هر کشوری است اظهار داشت: متولیان فرهنگ سازی در مواجهه با تحریم‌ها شانه خالی کردند و در واقع در صف دشمن ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: روند تهیه و توزیع گوشت قرمز در تنگناهای اقتصادی تبدیل به منابع سودجویی برخی شده بود.

افشاری با بیان اینکه ما در بیان خدمات و اقدامات اقتصاد مقاومتی نباید خود سانسوری کنیم اضافه کرد: مردم در ایام دفاع مقدس در کنار هم بسیاری از مشکلات و تحریم‌های اقتصادی را بی اثر کردند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مباحث کلیشه‌ای و کاغذی به کار نمی‌آید، خاطر نشان کرد: در تعبیر رهبر معظم انقلاب ایستادگی ایران پس از ۴۰ سال توطئه و دشمنی نشان از پیروزی ملت ما در راه توسعه است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد کالاها در فروشگاه‌های بزرگ کشور محصولات ایرانی است این در حالی است که در بعضی مراتب کشورهای همسایه در تأمین آب آشامیدنی خود نیز محتاج بودند.

افشاری با بیان اینکه بیش از ۱۸ عمل باز قلب طی هر شبانه روز در همدان انجام می‌شود تصریح کرد: نوبت دهی بیماران خارجی در بهترین بیمارستان‌های کشور بیش از ۶ ماه به طول می‌انجامد که این نشان از توانمندی پزشکی و اقتصادی کشور است.

فرماندار همدان گفت: این شهرستان به لحاظ مرکزیت و سابقه برجسته اقتصادی می‌تواند اولویت‌های مؤثری برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی استان داشته باشد.

وی با اشاره به اصول ۲۴ گانه تبیین شده رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ ادامه داد: شهرستان همدان در بین ۳۱ پازل استانی می‌تواند آزمونه گسترش واحدهای مبتنی بر فناوری برتر شود.

فرماندار شهرستان همدان افزود: با توجه به سوابق و اقدام‌های مؤثر پارک علم و فناوری همدان در تولید علم مبتنی بر اقتصاد می‌تواند پرچم دار این زمینه در کشور باشد.

وی با اشاره به برخورداری شهرستان همدان از ۹۰ هزار دانشجو و عضو هیأت علمی گفت: با استفاده از ظرفیت علمی شهرستان و استان می‌توان چرخه اقتصاد سنتی و صنعتی را دانش بنیان کرد.

افشاری با بیان اینکه کمیته اقتصاد مقاومتی باید مرکز هم اندیشی فعالیت‌های دانش بنیان شود ادامه داد: حمایت از تیم‌های دانش بینان و فناور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در قالب طرحی طی سال گذشته بسیاری از صنایع راکد و نیمه راکد شهرستان همدان به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی تیمی از نهاد ریاست جمهوری شهرستان همدان در مصرف سرانه حوزه عمران و انرژی گاز و برق جزو پنج مرکز کشور است.

وی اضافه کرد: شهرستان همدان در انتقال و تخصیص آب تصفیه خانه فاضلاب شهر به نیروگاه و بخش کشاورزی نیز عملکرد خوبی داشته است.

افشاری از تأمین به موقع اقلام ضروری مردم در شهرستان گفت و اضافه کرد: شهرستان همدان در خرید گندم نیاز به جابجای استانی گندم دارد.

وی ادامه داد: شهرستان همدان در کشت علوفه و دانه‌های روغنی نیز پیشرو و مرجع خرید سایر شهرستان‌ها و استان‌ها است.

افشاری تاکید کرد: ویژگی اقتصادی درون زا، عدالت محور، مردمی و عام المنفعه از سر فصل‌های اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی در خصوص استعداد صنعت گردشگری همدان گفت: صنعت گردشگری بدون نیاز به مواد اولیه اقتصادی پایه‌ای و درون زا دارد.

فرماندار همدان تصریح کرد: در چهار روز تعطیلی عید فطر امسال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در شهرستان همدان اقامت داشتند که این تعداد با احتساب همه مراکز دولتی و خصوصی اقامتی توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی در خصوص خانه مسافرها نیز گفت: خانه مسافرها در شکل قانونی خود سبب توزیع عادلانه درآمد می‌شود اما باید ساز و کار قانونی خود را در پذیرش مسافر بیشتر کنند.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "