Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:22:20 GMT

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۳۱۵

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دغدغه‌مند نظم و امنیت، توسعه و پیشرفت جنوب کرمان، مشارکت کننده‌ای در راه عملی شدن برنامه‌های فرهنگی ـ هنری و مذهبی، حامی برای ایتام و محرومان، یاری بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر و مروجی بزرگ برای ازدواج آسان ...

خیلی‌ها او را می‌شناسند، از همان روز‌هایی که وارد نیروی انتظامی شد، یار مردم بود در اجرای نظم و امنیت، رضایت خدا را در رضایت مردم می‌دید، می‌گفت وقتی مردم شاد باشند و در امنیت زندگی کنند، خوشحال می‌شود، چندین بار مورد اصابت تیر قرار گرفته و جانباز بود، یک شهر از خوبی، جوانمردی، شجاعت و برخورد گرم و صمیمیش می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز زندگی مشترکش را شروع نکرده بود، اما خطبه‌ی عقدش در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در ساده‌ترین شکل ممکن با حضور گرم مردم جاری شده بود، می‌خواست مروج ازدواج آسان باشد، آن هم در دنیای پرزرق و برقی که متأسفانه این روزها، هزینه‌های سرسام آورش سدی در راه جوانان شده است، می‌خواست بگوید جوان زندگی را سخت نگیر، آسان شروع کن تا یک عمر آسوده خاطر زندگی کنی.

به ناگاه همه چیز عوض شد، ۱۹ خرداد ۹۷ خبری، قامت یک شهر را در هم شکست، استوار فردین سنجری به لقاء الله پر کشید و یک شهر در ماتمش گریست.

بیوگرافی استوار شهید " فردین سنجری بنستانی "

تولد، تشییع و تدفین وی با هم همراه شد، استوار شهید "فردین سنجری بنستانی " در تاریخ ۲۱ خرداد سال ۶۷ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانیش پُر بود از ویژگی‌های منحصربه فردی که حتی امروز یادآوریش برای خانواده‌ای که نمی‌توانند نبودش را باور کنند، سخت است، انگار از همون کودکی برای نوشیدن شربت شیرین و گوارای شهادت انتخاب شده بود، چرا که لحظه لحظه‌ی زندگیش از نگاه دیگرانی که وی را با تمام وجود لمس کرده اند، پُر بود از خوبی و مهربانی، خوش خلقی و صبور بودن، بزرگتر که شد، تصمیم گرفت خادم مردم باشد، حافظ نظم و امنیت شود، پس رفت به سوی آنچه که باید می‌رفت.

وارد نیروی انتظامی که شد، به قلب یک شهر وارد شد، متین بود و خاکی، وظیفه شناس و خوش خلق، آرزوی شهادت در دل و جانش شعله می‌کشید.

سخن پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: «هر کسی آرزوی شهادت داشته باشد و صادقانه از خدا بخواهد او را با شهادت از دنیا ببرد، به آرزویش می‌رسد، حتی اگر کشته هم نشود ثواب شهید به او داده می‌شود.»، آرام و قرار و خواب و خوراک را از وی ربوده بود، هر صبح و شام به عشق شهادت چشم باز می‌کرد و چشم بر هم می‌گذاشت.

سرانجام موعود شهادت فرا رسید، شجاعانه و غیورمردانه با کوله باری پُر از عشق و خوبی، ایثار و محبت راهی سفری دور و دراز تا خدا شد.

وی به لقاءالله پر کشید تا یک جهان در ماتمش بگرید.

و اکنون تو‌ای شهید راه امنیت ...

حیرانم از این همه صداقت سبز، از این همه شهامت، از این همه دلیری، از گل‌های سرخ که در زلال رود‌های خاطرات تو پرپر گشته اند، آری تو را می‌گویم از تو که بال پروازت سینه آسمان را شکافته، از عشق، که قصه وصل تو به سوی معشوق گشته و از گل‌های عطرافشان شبنم، که در باغ سجاده ات شکفته است.

حیرانم، حیرانم از نسیم که چگونه آیه دلاوریت را بر قامت سرو نوشته، از نسترن‌ها که بر پرچین مزارت به دنبال ردپای باران اند، چه عاشقانه به پیشواز بهار رفتی و من حیرانم از نام سرخ عشق که غنچه شهادت را در باغ لبانت شکوفا ساخته و در کرانه دور دست، یادت را به آبی آسمان پیوند زده است.

من به تو می‌اندیشم،‌ای سپیدار بلند استقامت و‌ای نام تو یادآور طلوع آزادی، زلال عطر تو در عمق وجودم جاری است و طنین فریاد شجاعت و مردانگیت در گوش زمان همیشه باقی است…

فردین سنجری بنستانی ۱۸ خرداد سال ۹۷ مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان در درگیری با سوداگران مرگ به دعوت حق لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.

نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام قرار است: ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ با حضور مردم شهید پرور جیرفت در مصلی این شهرستان برگزار شود.
"روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد"

انتهای پیام/ب

گزارش از: مریم سادات بهادر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "حاج محمد رنج نوش" بعد از ۳۸ سال شناسایی و در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

شهید محمد رنج نوش در دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده که با آزمایش دی ان‌ای پیکر مطهر وی شناسایی و به خانواده ایشان اعلام شد.

لازم به یادآوری است، شهید «حاج محمد رنج نوش» در اول فروردین ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ متولد شد و سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد.

وی که از سوی بسیج در جبهه حضور یافته بود در دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید و در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیکرش به دست آمد که با آزمایش دی ان‌ای هویتش مشخص شد.

استان همدان هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902699

دیگر خبرها

  • پیکر شهید جلال اعتماد در زادگاهش قروه آرام گرفت
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفت
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر