Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد صدارت در نشست با خبرنگاران با اشاره به جمع فعالان فضای مجازی و توئیتر اظهار داشت: طی این سال‌ها دوستانی را در از فضای توئیتر دور هم جمع کرده ایم که هم مسائل روز را پیگیری می‌کنیم و هم با تشکیل گروه‌های جهادی اقدامات مختلفی را در دستور کار داریم؛ از جمله اینکه در نقاط محروم و حاشیه‌ای تهران کارهای آموزشی و فرهنگی را انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع فعالان توئیتر و اینستاگرام به یاری سیل زدگان آمدند

وی با بیان اینکه با وقوع سیلاب، به مجموعه خود فراخوان زدیم و دو اتوبوس از دوستان توییتری و اینستاگرامی برای اعزام به مناطق سیل زده لرستان آماده شدند، تصریح کرد: جمع کثیری از نیروهای جهادی در پلدختر حاضر شده بودند لذا ما ابتدا به خوزستان رفتیم و ۱۸ تا ۲۸ فروردین ماه را مشغول امدادرسانی و کمک در خوزستان بودیم.

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با تاکید بر اینکه اوایل اردیبهشت ماه بود که با چهار نفر از دوستان مجازی به سمت پلدختر حرکت کردیم و یک کامیون اقلام ارسالی مردم را به استان آوردیم، در راه برگشت با نقطه‌ای مواجه شدیم که در رابطه با آن کمتر مسائل مطرح شده بود، عمده توجه به سمت ساخت و ساز منازل، مدارس و… بود و کمتر به مبحث انجیرستان پلدختر پرداخته شده بود، افزود: وقتی کارشناسان به منطقه آمدند و وضعیت را توضیح دادند متوجه شدیم بحران در انجیرستان شدید تر از آن است که مطرح می‌شد.

روایت حضور نیروهای جهادی در پلدختر برای نجات انجیرستان

حجت الاسلام صدارت با اشاره به اینکه همان زمان در روستای دمرود افرینه ماندگار شدیم و در مسجد امام رضا (ع) قرارگاه شهید قربانخانی را تشکیل دادیم، ادامه داد: از همان لحظه فیلم گرفتیم و با انتشار در اینستاگرام و توئیتر حساسیت لازم را ایجاد کردیم و برای حضور در منطقه تقاضا دادیم؛ نیروهای جهادی هم در پلدختر بودند که به کمک آمدند.

فعالیت ۴۵ روزه و جهادی‌هایی که به تدریج آمدند

وی با بیان اینکه از طریق فضای مجازی، بسیج سازندگی و… نیروها به پلدختر آمدند و بیش از ۴۵ روز در منطقه مستقر شدند تا انجیرستان پلدختر را نجات دهند، تصریح کرد: کار به صورت کاملاً مردمی انجام شد و آنچه وظیفه ما و دیگر نیروهای جهادی بود نیز انجام شد؛ خوشبختانه توانستیم توجه مردم و مسئولین را جلب کنیم و از سوی برخی ادارات و ارگان‌ها نیز حمایت‌های مختلفی از ما صورت گرفت.

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با تاکید بر اینکه روزهای اول مسئولین محلی به بیشتر درخواست‌ها و تقاضاهای ما را جواب رد می‌دادند، می‌گفتند به استان‌های معین مراجعه کنید، اما با این حال ما مقاومت کردیم و ماندیم تا بحران را حل کنیم، افزود: برای پاکسازی کامل انجیرستان نیاز به ۱۰۰۰ نفر نیرو داشتیم که طی ۱۰ روز مداوم کار کنند، اما ما نمی‌توانستیم زمان را از دست بدهیم و بمانیم هزار نفر نیرو جمع شود، لذا به تدریج کار را شروع کردیم و به پیش بردیم.

روحیه یاس و ناامیدی مردم از بین رفت

حجت الاسلام صدارت با اشاره به اینکه طی این ۴۵ روز بالغ بر هزار نفر نیرو به منطقه آمدند و بیل زدند و به کمک مردم رسیدند، باغات زیادی پاکسازی شد و روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم از بین رفت، اظهار داشت: به ما می‌گفتند این اقدامات بی نتیجه است و اگر اطراف درختان هم از گل پاکسازی شود مسئله آبیاری و پاکسازی کامل باقی خواهد ماند، اما ما کار را پیش بردیم و خوشبختانه سه کارشناسی که به منطقه آمدند کار ما را تأیید کردند و گفتند درختان نجات یافته‌اند.

اجاره تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز توسط نهادهای ذی ربط

وی با بیان اینکه استاندار اردبیل نخستین مسئول استانی بودند که به منطقه آمدند و ۴ دستگاه بیل مکانیکی را نیز برای کمک به ما ارسال کردند، تصریح کرد: پس از آن نیروهای جهاد کشاورزی نیز ۵ دستگاه بابکت را به مدت ۱۵ روز برای ما اجاره کردند، دیگر دستگاه‌ها نیز از جمله مهندسی سپاه لرستان، مؤسسه جهاد نصر، بنیاد مسکن اردبیل، قرارگاه صاحب الامر و… به کمک آمدند و اجاره دستگاه‌ها را تمدید کردند.

از امام جمعه تا مدیر حوزه علمیه و طلبه به کمک آمدند و بیل زدند

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با تاکید بر اینکه در عملیات پاکسازی باغات ۹۵۰ نفر نیروی جهادی فعالیت کردند که ۶۸۰ نفر از آنها طلبه بودند، امام جمعه و مدیر حوزه علمیه و طلبه در جمع نیروهای جهادی حضور داشتند و کمک کردند، روزها فعالیت عمرانی داشتیم و شب‌ها برنامه فرهنگی را در دستور کار داشتیم، افزود: تاکنون ۱۳۳ باغ را نجات داده ایم؛ در این باغات از ۳۰ سانت تا ۳ متر گل و لای جمع شده بود.

نجات ۵۸۰۰ درخت دیگر کمک خیران و حضور ۳۰۰ نیرو را می‌طلبد

حجت الاسلام صدارت با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۸۸۵ درخت را احیا کرده ایم و ۵ هزار و ۸۲۵ درخت دیگر مانده است که باید اطراف آنها را از گل خالی کنیم و سپس کل باغ پاکسازی شود، گفت: نیروهای جهادی در ماه رمضان و تا عید فطر در منطقه حضور داشتند اما اکنون امتحانات دانشجویان آغاز شده لذا نیروها از منطقه رفته‌اند؛ ادامه عملیات نجات انجیرستان همت و عزم عمومی و در عین حال کمک خیران را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به ۳۰۰ نیرو داریم تا کار نجات ۵ هزار درخت دیگر را در مدت زمانی ۱۰ روز انجام دهیم، تصریح کرد: همچنین به ۴۰ دستگاه بابکت نیاز داریم که باید به تدریج اجاره شوند.

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی یادآور شد: از دستگاه‌های ذی ربط و از خیران می‌خواهیم برای نجات درختان اقدام کنند و به یاری ما بیایند.

کد خبر 4637524

منبع: مهر

کلیدواژه: گروههای جهادی پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس بسیج سازندگی سپاه قمر‌ینی‌هاشم(ع) از ارائه خدمت ۱۹۵‌گروه جهادی در مناظق کم‌برخوردار استان چهارمحال و بختیاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، سرهنگ هوشنگ فولادی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول بسیج سازندگی کشور از منطقه عشایری دهدلی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: باید با رسیدگی به منطقه دهدلی و اعطا تسهیلاتی برای اشتغال مردم، مهاجرت معکوس انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی روستای دهدلی، جاده است، افزود: امیدو است با کمک نهادهای مربوطه و سازمان بسیج سازندگی، طراحی ساخت جاده دهدلی به گونه‌ای انجام شود که بتوان در زمینه مسکن و شهرسازی به مردم کمک کنیم و به آسانی مصالح را به این منطقه آورد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال بختیاری، گفت: اجرای طرح‌های آبخیز تا جالیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دستور کار قرار گرفته است. 2 رشته قنات مطلوب در منطقه عشایری دهدلی وجود دارد، که اگر اینها مرمت، بازسازی و لایروبی شوند، زمینه کشاورزی، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستا فراهم می‌شود.

فولادی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه عشایری دهدلی، مطرح کرد: این منطقه از نظر شیلات و آبزیان، کشاورزی، باغداری و دامداری ظرفیت بسیار خوبی دارد. مهمتر اینکه منطقه دهدلی را می‌توان به قطب دامداری تبدیل کرد و اگر طرح آبخیز تا جالیز فعال شود، پرورش ماهی و کشاورزی این منطقه رونق می‌گیرد.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه عشایری دهدلی، بیان داشت: پیگیری‌های لازم در خصوص زیرسازی‌های بهتر جاده دهدلی انجام شده است و قطعاً این جاده آنطور که شایسته مردم است انجام می‌شود. آب شرب سالم و پایدار با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این منطقه امروز به بهره‌برداری رسید و آیین کلنگ‌زنی 60 واحد مسکن مددجویان نیز انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: برخی از اقدامات بسیج سازندگی در منطقه عشایری دهدلی، کوتاه مدت و برخی نیز در بلند مدت صورت می‌گیرد. سازمان بسیج سازندگی به همراه دولت کارها را در این منطقه پیش می‌برد. هم اکنون 800 تا یک هزار نفر در قالب 195 گروه جهادی پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، رنگ آمیزی مدارس و فعالیت‌های عمرانی به مناطق کم برخوردار استان خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)