Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:40:16 GMT

مراسم بزرگداشت امام جمعه شهید کازرون برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۰۹۳

مراسم بزرگداشت امام جمعه شهید کازرون برگزار شد

طی مراسمی با حضور مراجع عظام تقلید آیین بزرگداشت امام جمعه شهید کازرون در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این مراسم دوشنبه شب (20 خرداد) از سوی نهادهای عالی حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد که در آن آیت الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» و آیت الله العظمی « سیدمحمد علی علوی گرگانی» از مراجع عظام تقلید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در این مراسم آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله فاضل لنکرانی و دیگر مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

 

حجت الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» در این مراسم با اشاره به ویژگی های حجت الاسلام و المسلمین «محمد خرسند» امام جمعه شهید کازرون گفت: ایشان شخصیت بسیار عظیم و معنوی بودند که همانند مولای خود حضرت علی(ع) و در ایام شهادت آن حضرت به شهادت رسیدند.

 

رئیس موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا افزود: این شهید والا مقام از دوران نوجوانی در سنگر جهاد حضور داشتند و از جانبازان دوران دفاع مقدس بودند که همواره ذی طلبگی را رعایت کرده و مجاهد بودند.

 

وی گفت: امروزه در سراسر دنیا پرچم اسلام ناب برافراشته شده که این امر را در سراسر دنیا مشاهده می کنیم و دشمنان اسلام از این موضوع به شدت عصبانی بوده و نمی خواهند اسلام گسترش یابند.

 

ماندگاری با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه در سراسر کشور، در حال تربیت طلاب هایی از سراسر دنیا هستند که از دستاوردهای نظام اسلامی بوده که ارزشمند است.

 

رئیس موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا گفت: روحانیون و طلاب باید همواره در راستای اصلاح امور کشور بکوشند و در این راستا وظیفه دارند و اگر این اقدام صورت نگیرد، دشمنان آسیب های جامعه را بیشتر از دستاوردها مطرح خواهند کرد.

 

وی گفت: حوزه های علمیه نباید ساکت باشند و دستاوردها را بیان کنند، چرا که اگر بیان نشود، کم کاری برخی مسئولان، به چشم دشمن آمده و در بوق های تبلیغاتی و رسانه ای خود می کنند.

 

شایان ذکر است شهید حجت الاسلام خرسند، امام جمعه شهر کازرون استان فارس بودند که بامداد هشتم خردادماه سال 98 در حالی که به اتفاق همسر خود از آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حال بازگشت بودند، مورد سو قصد قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر نماز عید فطر عید فطر امام جمعه کازرون خوزستان بیرجند دهه کرامت مجلس صنایع دستی حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون خرسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)

نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاورد‌های امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل (ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام (ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل (ره) را در همه شهرستان‌ها و روستا‌ها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، گفت: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام (ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه‌های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل (ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام (ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام (ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام (ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاورد‌های بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام (ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زائران امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)